søndag 3. mai 2009

Ikke så mye……

Ikke mye skjer på denne kanten. Koser oss med hagen og Charlie på verandaen. Nå er det vakthunden som jeg sliter med. Ikke mange får gå forbi uten at det høres. Det har redusert seg til små boffer. Flink gutt! Har ikke trent så mye på noe den siste tiden. Hverdagen har hentet oss inn. Men litt ringtrening så jeg det var behov for og det har vi gjort litt av. Stå i ro er det store problemet og jeg finner ikke klikkeren etter flytting. Synes innlæring er lettere med den.

078

081

Og så kom sjefen min fra villsvinjakt i Sverige. Da vanket det en fot til Charlie også. Snille sjefen min. Takk for den! Charlie viste ikke hva han skulle gjøre med den. Først hoppet han tilbake og så fram igjen får å sjekke en gang til. Da tok han den og tygde litt på den. Så var den ikke spennende noe mer. Den ligge trygt i frysene nå i påvente av behov for knallbelønning.

019

006

Så litt fra dammen. Har lagt sand rundt kanten så det er klart til hellene kommer. Og det mangler litt stein i den lille bekken ned. Men bekkeblomen blomstrer så fint nå. Den svarte damduken skal ikke syns når det er ferdig. Og i varmen som har vært så ser jeg algene begynner så det er bare å begynne med middel for det.

035

050

Fiskene trives i hvertfall. Det er ikke de største på bildene. Den ene koien vi har igjen er 35 cm nå og en skikkelig rugg. Passer godt på den. Har satt ut 14 fisker i år. De må få muligheten til å bli litt store i år. Er det for mye fisk gror de ikke så fort.

Ellers blir det planlagt treff rundt omkring. Har sååå lyst til å reise både hit og dit. Har så lyst til å møte dere alle sammen. Bare skravle og prate hund dagen lang. Men får ikke allting til å klaffe. Så nå er det bare å vente å se hvor jeg dukker opp. Men først er det Drammen, jeg ser jo endel av dere der. Bare en kjapp måned til.

Ha en fin uke alle sammen!!!!!!!!

14 kommentarer:

Gry og Millis blogg sa...

Du HADDE bilde av Charlie med villsvinkloven:o) HERLIG. Jeg så i en av bloggene at du nevnte det, også håpet jeg du hadde tatt bilder. Ikke rart han var litt i tvil, villsvin er tross alt skumle saker:o)

Så utrolig fin dammen har blitt Nina. Det er så fint når det er fint (godt sagt Gry). Jeg skal se på hagen dere i sommer, når alt står i blomst. Dere er kjempeflinke med den, jeg er nok litt "misunnelig", skulle gjerne hatt både hageinteressen og kokkekunnskapene dine Nina:o)

Nuss på nesa til Charlie fra Milli!

T :-) sa...

Ja, jeg kommer helt klart for å se på dammen din, i hvert fall bekken :-)
Og så gleder jeg meg til å treffe både deg og Charlie. JA, det må gjøres alvor av dette.

Kos deg.

snorredimma sa...

Jeg lurte litt på hva det var, se -men så var det jo selvfølgelig villsvinlabben til Charlie jeg skimtet såvidt..:-)

Mmm, den dammen din er veldig fin - ønsker meg en sånn jeg også...men noen bekk tror jeg ikke at jeg får til. Hagen min er jo helt flat...

Du får gi meg oppskriften, Nina!

Inger`s blogg sa...

Den fine dammen,så store fisk!Gode bilder og blomster i hagen.
Kan Charlie la fisken være i fred?

Villsvinklov er vel noe spesiel, Charlie, Chicko hadde sikkert heller ikke tatt den, sånn med en gang,lurt av "mammaen" din å fryse den.

Vil dere trene litt kontakt og ringtrening med oss???

Chicko bråker og i bl.når noen sykler eller springer forbi på veien her, vi trener mye på stille, men har ikke lykkes enda.

Luna sa...

Heldige Charlie som får villsvinklov! (Luna veldig misunnlig.. ;)
Så fin dam! Klarer Charlie og la fiskene være i fred? Du er dyktig, tror ikke jeg tør å begynne på et slikt prosjekt, ser mine begrensninger! (selv om jeg er agronom...;)

Nøve sa...

Jeg vil ha en gartner...

Det ser ut som om Charlie har vært uti dammen - har er jo skikkelig snøkvit :o)

Nina og Bonnie sa...

Ja, det er bare for alle å ta en tur. Jeg regner jo med Gry, Tove og Nøve kommer innom, men alle andre er hjertlig velkomme.

Og Nøve, kommer meg vel opp over så kan jeg ta en helg i hagen din. Har hatt oppdrag før.

Og Charlie jakter bare på fiskemat i dammen. Ikke noe frivillig bading på den gutten.

Camilla: Hagen min er også flat. Bekken er bygget opp.

Anelille sa...

Å jeg er så misunnelig på deg og den dammen Nina!!!! Jeg vil også ha akkurat sånn. Den er virkelig vakker. Er det voldsomt mye jobb for å få det så pent med planter rundt? (Hvis du svarer meg på min blogg så er det lettere for meg og se ) Og husk at jeg er veldig glad i å holde på i hagen, så er ikke redd for ekstra jobbing med dam-bed. Men lurte på om det var veldig vanskelig å få det så pent! Du er så flink. God solvårdag til dere. Ps: Så det var lys i førsteetasje hos deg i går. Utrolig koselig å endelig se lys der. Er du fornøyd etter flyttinga?

Marianne sa...

Den dammen var kjempe flott Nina..men trenger man ikke en ferdig laget bekk i hagen for å få det til da? Eller .....Jeg har IKKE en flat hage, men jeg har ingen bekk heller...det ønsker jeg meg veldig....Villsvin klo? hm, det ville vel fått noen og enhver til å rygge tenker jeg......

Utrolig flott hage..sier som Gry jeg...det er så fint når det er fint!!

Anonym sa...

Å sukk,den som hadde en slik hage.Jeg beundrer din kreativitet .Det er noe med og se.Foe meg er hagen gøy nå og frem til ugrasset setter i gang.Etter det er det mye annet som er mere gøy.Rart det der.
Jeg kommer garantert en tur for og nyte hagen din i sommer.
Gøy og se Charlie med en sikklig god bit.
Ha en fin uke .
siss

Gry Viola og Roxie sa...

Så fiiine bilder av Charlie!! Koser seg med knoken, ikke rart at han var litt skeptisk til den knoken. Snill mamma du har som frøys den ned. For da kan du jo kose deg med den en annen gang!! For en fin hage!! Tror du har "grønne fingre"!! Veldig fin dam!! Og så fine fisker!!! Ha en fin uke!!!

Ville sa...

Så morro , med villsvinklov...heldige Charlie som har en mamma som har en sjef som går på villsvin jakt:o)
Så snålt bild av ham med kloven.

Ååå den fine dammen din og steinene rundt for et koselig miljø du har laget...finner liksom ikke ord... sier som Gry, jeg er og misunnelig skulle gjerne hatt en sånn en driv til å lage sånt...men kommer aldri lenger en en tanke... skulle og ville, men får det ikke til:(

Du er flink Nina:o) har du laget bekk også???

Håper på noen flere bilder utover sommeren, så kan jeg jo iallefall få oppleve en slik hage i blogglandia

Nina og Bonnie sa...

Vel, bekk og bekk. Det er vel heller et lite fossefall i tre etasjer som renner ned i dammen. Men den er ikke så fin på bildene i og med den ikke er ferdig.

Og Gry, ikke alle kan ha grønne fingre og jeg har lært masse i mellom maaange år.Har feilet massse. Men interessen for planter har alltid vært der. Holdt nemlig på å søke meg inn på gartnerskolen i min ungdom. Men det ble kokk og stuert skolen i steden.

Lena & lapptussarna sa...

Vilken läcker damm ni har med fiskar och allt :)
Försöker inte Charlie fånga dom?

Jag tycker också att det är lättare att träna in nya saker med klickern!
Toppen verktyg i hundträningen:)

Ha de gott!