søndag 24. mai 2009

SØNDAG:O)

I dag kom dagen vi skulle få besøk. Og av hvem??? Jo, Milli og Gry skulle komme en tur. Vi har gledet oss lenge til den dagen. Og glad var jeg når jeg så det fine være når jeg sto opp. Yes, en skogtur i dag er jo perfekt.

022

Gry ringte når hun reiste fra Glenne og jeg ba henne ringe når hun kom til Bommestad, det er der hun skal ta av fra E-18. Det vart og rakk. Ingen Gry ringte. Og så kom hun i gata. Grattis Gry, du fant fra!!!!! Uten GPS. Vi tok en kaffe på verandaen og Charlie og Milli kunne frese litt ut. Planla hvor vi skulle gå hen. Jeg ville gjerne vise Gry veien til Farrisvannet via Vestmarka. Ned til “speiderhytta”. Der er det flott. Og vi gikk. Når vi nærmet oss hytta var det myyyye folk der og det var en strek i regningen. Så vi snudde og tok en liten tur i skogen rundt Damgården ridesenter. Satte oss og skravelt midt inni skogen.

027

Charlie og Milli merket nok varmen i dag så det gikk pent for seg i perioder. Charlie gir seg nok ikke så lett og Milli er nok blitt mer “voksen” etter løpetiden. Men hun er tålmodig og finner seg i mye før hun sier i fra.

025

Tiden gikk fort og det var faktisk gått et par timer når vi satte nesen hjemover. Når vi kom hjem tok vi en kaffe og litt kake før Gry og Milli skulle hjem. Dagen gikk bare litt for fort. (sukk-sukk)  Gry er ei herlig jente det er moro å få besøk av. For ikke å snakke om Glad-Milli. Snille, forsiktige Milli.

029

Stakkars Milli, har Charlie tatt helt livet av deg???

024

Det var nå litt kos også, da? Ikke sant??

Tusen takk for besøket og velkommen igjen, Gry og Milli. Det er ikke så lenge til vi sees igjen. :o)))))

27 kommentarer:

Hanne sa...

Så koselig med besøk!!! Jeg får hive meg med en annen gang, Nina, så jeg får sett den fine hagen din blant annet!

Hadde vært veldig koselig om du/dere tok en tur til meg også. Det finnes jo noen turmuligheter i nærheten vi kan teste ut.

Bienna er også preget av varmen (selvom det ikke har vært så veldig varmt idag). Hun ligger rett ut i skyggen eller på flisegulvet i gangen. Tur blir det først i kveldinga...

Nina sa...

Selvfølgelig, Hanne. Det er bare å komme. Vi for planlegge litt etter Drammen. Nå skjer det mye i helgene. Så kan vel vi komme en tur til deg senere i sommer??

Christian og hundene sa...

Så koselig å få besøk, særlig av en lappis da:-) Også tur i skogen i tillegg, da har man brukt søndagen på en god måte:-)

Gry og Millis blogg sa...

Vi har kost oss veldig i dag Nina!! Når vi kom hjem, så la Milli seg under skjenken i spisestua, det betyr "Jeg vil ha fred". Jeg tror varmen tar på henne, i tillegg til at Veslejenta har blitt "voksen" og ikke vil leke hele tiden. Det er litt rart å være vitne til, for hun har plaget livet av de fleste med sin leketerrorisering helt til nå (har hun møtt sin overmann?;o)

Nydelig hage, nydelig kake, herlige bein til Milli og blod til flere enn oss. Tusen, tusen takk for en kjempefin dag Nina og Charlie.

Klem

T :-) sa...

Så koselig. Høres ut som en flott dag for både to- og fir-beinte :-)
Mange flotte bilder var det også.

Nøve sa...

Sånn skal det være! Takket være lappisene - nye venner og nye steder å oppdage. Jeg vet dere koser dere ilag alle fire :o)

Har Milli blitt SÅ voksen??? Og Nina, hva slags kake hadde du? Jeg må servere noe tilsvarende neste helg, Gry elsker jo kake ;o)

Gry og Millis blogg sa...

NØVE!!! IKKE MERE KAKE!!! FRUKT!!!! NINA!!!! IKKE GI HENNE OPPSKRIFTEN!!!

Nøve sa...

jeg tenker det blir drømme-terte, Sarah Bernhard,eller sånn gul deilig mandelkake ;o)
Herregud, jeg får vann i munnen sjøl.Ikke bra. Vi tar gulrot-kake (med mye krem!)- det høres likevel litt sunt ut!!

Gry og Millis blogg sa...

Fint!! Vi tar gulrotkake, for det liker jeg ikke:o)))) Bare Hanne sin. Frukt og vann holder i massevis!!!!!!

tove sa...

Nøve: litt forklaring på kake-titler takk? Madelkake med gul krem vet jeg hva er, men Sarah Bernhard??????

Nøve sa...

Sarah Bernhard Mmmm.. mjuk, svampaktig mandelbunn, sjokoladekrem og sjokoladeglasur. Fås kjøpt som småkaker i frysedisken har jeg sett, men jeg har oppskrift på stor rund kake ;o)

Gry Viola og Roxie sa...

Så koselig det ser ut som dere har det! Morro å trefes slik å gå tur i marka!! Og så flotte bilder av Milli og Charlie!! Ønsker dere en fin uke og nå ser det ut som sommeren er i annmars!!

Dixie sa...

Høres ut som dere har hatt en kjempekoselig dag! :) Med besøk av Gry og Milli og en fin tur i skogen...

Tror nok Charlie og Dixie kunne lekt godt sammen, hun gir seg nemlig heller aaaaldri... :)

Anne-Liss sa...

Nydelig vær, to flotte lappisser og to damer med godt humør og så kaka til slutt da.
Den perfekte dag ;-D
Ha en fin uke !!

Ville sa...

Det er lett å se at dere har funnet tonen alle 4:o))) koselig å lese om gode venner.

Mange fine bilder av 2 vakre venner:o)

Ja, ja, disse jentene som er blitt voksne sånn over natten...Nøve og Maila har lagt inn en kommetar på min blogg om det...så nå gjenstår det å se om Charlie og Dixie også får det rolige og sindige over seg, eller om de kommer til å beholde barnet/leken i seg...uansett herlige er de, hele gjengen av lappiser.
Ha en fin dag Nina

Nina og Bonnie sa...

Nøve; Du er vist litt mer avansert enn meg når det gjelder baking. Jeg holder meg til kjedelige langpanne kaker.

For da kan jeg fryse ned når jeg først baker. Har forresten glemt hvor moro det er å bake. All oppvasken stoppet meg før, nå har jeg oppvaskmaskin. Nå kan de nok bli litt mer av det. Men nå vil jeg fortsatt ha fint vær og være ute. Bake kan en gjøre på en regnværsdag.

Gry; hvorfor er du så redd for alle disse gode kakene Nøve kan lage. Henne vil jeg gjerne besøke og få kake. Elsker sånne skikkelig kaloribomber.

Tina; Charlie blir heller ikke trøtt med det første. Men har han først frest fra seg er det ikke mye igjen. Noen gange tror jeg han ikke vet sitt eget beste.

Gry og Millis blogg sa...

NINA: HVORFOR JEG ER SÅ REDD FOR KAKENE NØVE ELLER DU KAN BAKE???? FORDI JEG ER I FERD MED Å TYTE PÅ UTSIDEN AV MITT EGET SPEIL, OG FORDI JEG IKKE EIER SELVDISIPLIN NÅR DET GJELDER KAKER OG SJOKOLADE!!!!!!! DEN KAKA DI' VAR HELT VILL:o)

Nina sa...

Hallo Gry, ikke tull. Jeg er faktisk 10 kg overvektig etter idealvekta min. Jeg har funnet noe nytt, Trivselsvekt. Det er noe helt annet. Da for det bare tyte. Jeg er blitt for gammel til å bry meg sååå mye. Bare klærne passer. Og jeg er et matvrak.

snorredimma sa...

Gry: Nå må du gi deg....må skjønne at du skal kose deg med Nove og Nina sine gode kaker. Kjøp bare et større speil!! ;-)

Tenker du trenger litt kalorier etter all jobben i våres med lamming...er sikker på at du glemte deg sjøl litt innimellom...Gled deg over omsorgen fra Nøve og Nina..;-)))

Bloggen er jammen fin - her finner vi likesinnede venner i tobeinte og firbeinte over hele landet - ikke rart det blir skravling..hihi

Lena & lapptussarna sa...

Vad fina dom är ihop Charlie & Milli :)

tove sa...

Gry: Vet du, jeg har dette fra legen min og da skal man jo høre etter ikke sant?? "Det er bra å ha noen kilo ekstra!!" Husker ikke ordrett hva han sa, men noe sånt var det :) Og så har jeg jo sansen fo den Ole brumm stripa som jeg stjal fra Iréns blogg, skal jeg sende den på nytt kanskje? ;-)

Nøve sa...

Nina, her må det rettes opp litt - jeg er slettes ikke flink til eller glad i Å BAKE. Men spiser søte, saftige kaker mer enn gjerne... Kan ikke ha noe i fryseren. Det blir bare spist opp med en gang, men så mange ganger jeg har tenkt at det er kjekt å ha på lur!

tove sa...

Nina og Nøve: Oppskrifter??? Mulig jeg får ånden over meg en gang...

Nina og Bonnie sa...

Å,jeg trodde du var den husmoren på kjøkkene,jeg. Har jo hørt om grønnsaksuppe og andre ting du disker opp med.

Oppskrift på sjokoladekake kommer pr. mail. Men Tove, da vil jeg ha oppskriften på snurrene vi fikk på Tjøme!??

Gry sa...

Dere er veldig snille da:o) Men trivselsvekta mi' er noe lavere enn det jeg veier nå, dessuten kan jeg stappe i meg uante mengder av alt som inneholder sjokolade (eller alt som inneholder ordet ...kake, med få unntak....). Snurrene til Tove var helt ville, det samme var sjokoladekaka til Nina, får jeg "Verdens beste" kan jeg bli direkte voldelig i kampen om et kakestykke.....;o)

Nina sa...

Jeg synes du er flink til å beherske deg. Du spiste jo nesten ikke noe kake hos meg. Og hadde jeg vist du er glad i "verdens beste" så kunne jeg ha laget det. Det er også lenge siden og da hadde resten av familien vært glad også. Men nå skal jeg først prøve en oppskrift jeg har fått av Nøve. Vist nok en knallgod sjokoladekake.

Kakemonsen:o) sa...

Nina: Resten av familien hadde ikke fått no';o)