tirsdag 12. mai 2009

Vi har hatt besøk!

Vi har hatt besøk i dag av Sissel fra Fjelldronningen. Men det var bare så vidt. Vi hadde en avtale ca. kl 1200, men tiden gikk og ingen Sissel var å se. Da ringte mobilen, flere på avveier enn Gry. Fikk loset henne riktig vei og da tok det ikke lang tid før hun kjørte inn hos oss. Og Charlie ble ellevill når Sissel kom inn i hagen. Han sto ute i løpestrengen. Og da gjorde jeg en tabbe. STOR TABBE!!! Jeg slapp Charlie løs. Det resulterte i at vi måtte kjøre etter den teite bikkja i nabolaget. Heldigvis var vi rett etter han og han sto og bæsjet når vi tok han igjen. Da kom han springende når jeg ropte. Og jeg var godt forberedt med vafler.Jeg hadde aldri trodd han skulle stikke når han var så glad for at Sissel var kommet. Nå fikk i hvertfall Sissel se hvor kjapt han springer og hvor hardt han blokkerer alt ut.

Tilbake etter vår tur i nabolaget fikk Sissel en omvisning i hagen og det var IKKE hundesnakk. Sissel er også interessert i blomster og hage og har en stor en selv. Med masse gamle stauder jeg bare misunner henne. Koselig å ha andre interesser sammen også.

Så mens vi spiste vafler og drakk kaffe ble det nok mest hundesnakk. Og jeg spør alltid om tips og råd om ting med Charlie. Godt å ha noen å spørre. Vi er begge veldig fornøyd med pelsen til Charlie fortiden, men jeg fikk råd om å få på han et par kilo til. Kan nok virke litt tynn. Men det er bare å øke formengden og lure han til å spise litt mer. Det nye foret har gjort underverker.

007

Sissel og Charlie koser!

Takk for besøket, Sissel og velkommen igjen. Det var så koselig du fikk tatt den tiden før du får huset fult igjen.

004

En bjørneklem før avreise!

14 kommentarer:

Gry og Millis blogg sa...

Charlie er en liten oppdagelsesfarer, alltid klar for nye eventyr, selv når en av favorittene hans kommer på besøk:o) Du var flink som hadde med vafler Nina!!

Så koselig med besøk av Sissel, kan godt tenke meg det ble mye hundeprat, men det er jo det som er gøy å prate om:o) Herlige bilder av Charlie og Sissel!!!!

Dixie sa...

Det hørtes koselig ut med besøk av Sissel! :) Hun syntes nok også det var kjekt å få se en av valpene sine igjen, regner jeg med! :) Det var bra dere fikk tak i Charlie igjen så fort, da, etter den lille oppdagelsesferden hans! :)

T :-) sa...

Så koselig da, Nina.
Var det Sissel, deg eller vaflene som sto i fokus hos Charlie etter at han var trygt plassert på terassen da?

Herlige bilder.

Nøve sa...

Ja er ikke Sissel en god oppdretter, så vet ikke jeg!!
Charlie ville vel bare vise henne ALT som er hans, liksom ;o)

Siss sa...

Hei igjenn Nina og Charlie!
Jeg fant veien greit hjemm igjenn,he he.
Jeg vil takke for noen deilige timer hos deg:-)Og for en hage,der var det ikke et ugrass noen vei,utrolig men sant.Den hagen ville ha blitt årets hage der vi bodde før.Og jeg utnevner den til årets hage i vesrfold.
Skal skrive om besøket mit hoss deg i morgen.

snorredimma sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
snorredimma sa...

Ehem..jeg var nødt til å slette kommnetaren...alt for mange dumme skrivefeil. Jeg skjønte det jo nesten ikke sjøl.

Heldige du og Charlie som har en oppdretter som virkelig er interessert i åssen det går med dere...og at hun ser at Charlie har det akkurat så godt han kan ha det for å være lykkelig. Og at Charlie er en lykkelig gutt -det er det ingen tvil om!!

Det at Charlie tar seg en tur på egenhånd..vel - det viktigste er jo at han ble funnet i god behold!!

Gry Viola og Roxie sa...

Hei Nina og Charlie. Så koselig med besøk , Charlie skulle nok bare vise det som han mener er hans. Fine bilder av Charlie og Sissel!!

Ha en fin dag!!!!!!

Marianne sa...

Så kjekt med besøk av sissel...det er jo dette som er en av grunnene til at mange velger de som oppdrettere...Innsikt, oppfølging og ekte kjærlighet til valpene sine....Gleder meg stort til jeg også får en "fjelldronning!"

Jeg har også lyst til å se mer av den hagen din!!

Sidsel, Honey og Arjas blogg sa...

Det gjør så godt å se en oppdretter som besøker ungene sine! Sissel er suveren der! Og gjensynsgleden er stråler jo bare ut av bildet! Vakkert, rett og slett!

Anne-Liss sa...

Nesten litt misunnelig på den fine hagen din ;-D Ekstra kjekt å vise den frem når en har lagt så mye arbeid inn.
Charlie da, han ville vel bare rundt å markere seg litt slik at alle andre vet at han fremdeles er til stede.

Inger`s blogg sa...

Når jeg hører å ser bilder av den skjønne hagen din, da lengtes jeg etter hagen vi hadde i Vinkelveien, før vi flyttet her til Andebu.
Her må det fjernes, spa opp en masse grus, stein og leira, før jeg kan ha på ny jord, for det er det fint lite av her.
Her var intet av blomster, buske og plenn måtte man bruke lupe for å se.
Jeg har begynt å forberede et staudebed, det er tunkt, så måtte ta en pause.
Jeg stortrives godt med jord, blomster å hage.
Koseligt besøk dere hadde.

Nøve sa...

Gi Charlie tøffe skjerfet sitt, da Nina :o) Ett bilde i det minste!

Nina og Bonnie sa...

Det spørs om jeg ikke må kjøpe et nå. Ble litt smittet av å se på Embla.

Kommer bilder av hagen etter hvert. :-)