tirsdag 2. mars 2010

Charlie`s dag!

I dag har jeg hatt fri og da hadde jeg planer om å bare holde på med Charlie. Været var jo kjempefint og vi skulle på dyrebutikken og handle litt først. Så skulle vi på trugetur. Vel, det var planen. Det ble ikke helt sånn….

055 (2)

Denne uskyldige saken her var grunnen. Det startet med morgenkaffen. Den må jeg ha når vi har vært ute og tømt blære. Det var så fint vær at jeg lot verandadøra stå oppe. Her sitter jeg å drikker kaffe, sjekker mailer og blogger. Aner ingen ting…..så begynner katten å mase. Da synes jeg det var blitt veldig stille her. Ikke uvanlig at Charlie går å legger seg igjen. Han er jo stort sett vant til at jeg drar på jobb. Men nå var gutten borte. Jeg har ikke måkt verandaen godt nok helt inn til rekkverket. Han har tråkket trapp over. Vel, nå var jeg lettere irritert. Så jeg gikk på badet, fant fram klær(luftet Charlie i kosedressen under kjeledressen) og satte meg ned med en kaffe igjen. Tenkte; hva skal jeg gjøre???? Skal jeg vente å se om han kommer hjem igjen eller skal jeg kjøre etter???? Fant ut at pga. båndtvangen så var det vel best at jeg gjorde mitt for å finne han. Tok med meg pølser og båndet hans og gikk ut. I veien møtte jeg på damen med golden som han er så glad i. Hun hadde ikke sett han og skulle hjem. Så hun skulle følge med. Jeg satte meg i bilen og kjørte motsatt vei. Og DER, rett borte i gata sprang han ut fra en gårdsplass. Ut i veien, holdt kanten godt og i en kjempefart nedover. Han hadde det travelt. Jeg måtte virkelig gi gass for å følge med han. Da jeg var rett bak han så snudde han seg og la seg helt inn til brøytekanten. Flink der i hvertfall. Jeg kjørte forbi han og et stykke lenger før jeg stoppet. Ropte på han og han kom i full fart og rett inn på fange mitt. SÅ glad!!!!!! Og jeg kjempelettet over å ha funnet han så fort. Phu……så kjørte jeg til dama med golden for å fortelle at jeg hadde funnet Charlie. Hvis ikke hadde sikkert hun gått å ropt ennå. Hun er så søt sånn. Og da fikk de to hundene seg en runde med lek. Og vi fikk skravlet litt. Koselig det også. Charlie herjet så han spiste snø for å slukke tørsten.

020

Da var det på tide å sette i gang med planene. Jeg har kjøpt et kjørebelte med taske, et kjempetips fra Gry på TropeZoo. De har startet nettbutikk. Jeg ga litt over 200,- med frakt og de leverte dagen etter jeg bestilte. Kjempekjapt og så fin.

140 139

Så nå skulle jeg kjøpe en stikkline og langline. Charlie har tygd i stykker den andre langlina. Hadde tenkt å kjøpe flexiline, men det for vente litt.

068

Den lina kan også brukes som vanlig bånd. Og kjempefin å feste i kroken på kjørebelte. Så når vi kom hjem så måtte vi jo ut å prøve.

033

054

Det var deilig ute i dag og vi kom oss hjem ved 1430-tiden og laget middag. Etterpå så slappet jeg litt av med dataen og Charlie lå å ulte. Tydeligvis ei tispe i nabolaget som løper nå. Så bar det ut på vår vanlige kveldstur. Litt lydighet ved siden av i dag siden vi gikk alene. Det er lettere å gjøre når det er bare oss to. Men  han er ukonsentrert. Så nå er det tydeligvis noe som skjer i nabolaget. Kom hjem igjen og etter litt avslapping og mas fra en utålmodig gutt så bar det på nytt ut på langlineturen. Og han kan nok bli god på spor. Han gikk me nesa ned hele tiden og dro i lina. Han kunne ikke komme fort nok rundt.

Når vi kom hjem skulle jeg egentlig lage med litt kveldsmat, men Charlie var så urolig og masete. Jeg fant ut at her må vi finne på noe. Så han fikk beskjed om å bli på kjøkkenet og jeg gjemte pølsebiter i stua. Så fikk han brukt hjernen og nesa litt. Godbitsøk i stua er populært. Trodde det skulle hjelpe på uroen, men nei. Når jeg gikk i dusjen så hørte jeg en som ulte fra stua. Og han gikk fra utgangsdør til verandadør. Jeg måtte bli sint på han for å få han til å legge seg. Nå er det stille og jeg håper han sover.

020

Så i dag har det vært Charlie sin dag.(Gammelt bilde, sjekk nesa!) Jeg har kun gjort ting sammen med han og han har fått min fulle oppmerksomhet. Det har vært en fin dag for meg også. Ikke dumt å slippe unna støvsuger og vaskebøtte. DEILIG!!!!!

263

Snart vår, dere!!!! Ha en fin uke i det fine været!!!!!

PS; Marianne, jeg har tatt bildene i dag på AV. Litt stolt over å bruke innstillingene på kamera.

12 kommentarer:

Marianne sa...

For en dag Nina!! Godt at godgutten roet seg til slutt da, ikke bare bare med damer i nabolaget!
Kjempe fine bilder du har tatt i dag, er det ikke gøy å kunne "bruke" kameraet mer!! Det himmelbilde ditt var jo fantastiskt flott!

Nøve sa...

Det ble en finfin dag, det :o)
Nesten som planlagt, bare enda litt mere spenning!
Fine bilder, Nina.
Og du ser ut til å ha gjort en god netthandel!

Toiwo, Järki og Charlott sa...

Hehe, søren ikke bare bare å være mann når det lukter dame i hele nabolaget!
Enda godt han ikke hadde kommet lenger avgårde :o)
Ikke sant det er deilig med magebelte og kjørestrikk? Sparer mine armer veldig i allefall :o)
Nydelige bilder!

Hilde sa...

Hehe.... jammen har Charlie hatt en fin dag. Det er ikke "bare-bare" med løpetisper i nabolaget. Det har Fant erfart, også!

Så flotte bilder du har tatt. Jeg må nok sette meg mere inn i innstillingene på kameraet mitt, skjønner jeg. Arne er kjempegod på nettopp det, men når han skal lære meg det, kjenner jeg at jeg liksom "detter" litt ut.

Så godt at du fikk sett hvor flink Charlie var når han var ute på tur alene. - og så flott og billig kjørebelte du har fått tak i. Det kommer du til å ha masse glede av.

Ha en flott dag og hils Charlie-gutten fra oss på Jar.

Gry og Millis blogg sa...

For en deilig dag du og Charlie har hatt! Det er så godt å bruke en hel dag på dyra våre, da er de slitne og vi får god samvittighet:o)

Så bra at Charlie ikke løper midt i veien når han først stikker av!!!

Bra du er fornøyd med magebeltet Nina, det er skikkelig deilig å gå uten å tenke på båndet hele tiden.


Det siste bildet ditt - av blomstene - sukk - som jeg gleder meg:o)

Ville sa...

Kjappe Charlie er kjapp til å stikke av, så flink han er også, tenk han holder seg fint inn til siden av veien.
Høres ut som en fin fin dag dere hadde.
Det magebelte ser jo så bra ut, tror jeg må ta meg selv i nakken å kjøpe sånt jeg også, ikke bare gå å tenke på å gjøre det!
Flotte bilder både av Charlie, himmelen og påskeliljene...snart vår:o)))

T :-) sa...

En flott fridag Nina. Tenker Charlie var kjempefornøyd. ja bortsett fra mangel på nærkontakten med damen da...

Gry Viola og Roxie sa...

Så mange flotte bilder!! Charlie er jo flink til å komme da!
Så flott kjørebelte du har fått kjøpt deg! Har du nett adressa dit, for sånt vil vi åsså ha!
Så flotte påskeliljer! Gledre meg til det blir vår! Det er jo kjempe flott vær i dag da! Nå skal jeg til tannlegen det gleder jeg meg ikke til.

Nina og Bonnie sa...

Ja, Marianne. Morsomt å ta bilder når en kan/skjønner litt mer av innstillingene. Da har jeg tatt bilder av mye rart.

Nettadressa: http://www.tropehagen-zoo.no/index.asp

Nå er jeg litt lei all ulingen. Det blir mye kjefting nå. Men det er jo ikke så mye å gjøre med det.

Hilde: Charlie sender deg en våt nuss tilbake.

Ragnhild B. sa...

En spennende og innholdsrik, og morsomt å lese om! Og flotte bilder! Utfordrende med deilige damedufter omkring! Og bittelitt provoserende med de vakre blomstene. Det virker utrolig fjernt akkurat nå!

Anne-Liss sa...

Så fine bilder du tar, morsomt å få prøve ut det vi har lært !
Stakkars Charlie som går rundt med disse deilige dameluktene, ikke rart han blir litt frustrert og må ta seg en luftetur !! Fint at han har respekt for trafikken og ikke roter seg ut i veien.
Ha en fin uke !

Lena & lapptussarna sa...

Vilken dag!
Min värsta fasa är att hundarna ska rymma iväg!
Tur att allt gick bra!
Vilka fina bilder du tagit på Charlie!