fredag 14. januar 2011

Bitte-litt fra oss!

Ja, nå har hverdagen kommet etter jul og nyttårsfeiring. Jobben er som vanlig, deilig å komme rundt hos de eldre og skravle litt hos mine yndlinger. I helgene tar jeg noen vakter inne på sykehjemme i pleien. Nå skal jeg på medisinkurs i februar så jeg skal ha lov til å levere ut medisiner. Det blir kjekt. Er blitt nervøs for det er tross alt en prøve å bestå. Og piller er ikke det jeg har mest erfaring med. Det må jo bare gå. For pugge masse etter kurset så skal det gå bra.

015

Vi har hatt noen trugeturer når det har vært fint vær. I går var det så hardt at Charlie kunne gå uten å synke i gjennom. Det synes han var kjekt.  Jeg derimot gikk grundig i gjennom.  Jeg må ha han i langline nå pga rådyrene. De har det ikke greit her.

019

Her er det ikke oppkjørte løyper og skilt så Charlie bruker løypene som tursti. Det var så hardt der at jeg lot han få lov. Han ødela jo dem ikke. Som en ekte lapphund så elsker han jo snø og kulde. Og heldigvis så har han en pels som snøen ikke setter seg fast i. Ingen kuler under beina eller under. Kjøpte noen potesokker i vinter i tilfelle. Tøffe kamofarga, men de har vi bare brukt når han må sitte ute og vente mens jeg måker. Da blir det kaldt på beina når det er mer enn 15 minus.

028

Når vi leker og herjer i snøen, ikke lett med truger, så er det pølsebiter som er moro å fange.

027

Jeg har til og med kjøpt meg ski i år. Jeg som ikke har gått på ski siden 6 klasse. Det skal bli en morsom opplevlse å prøve. Nå som vi har små barn i familien så må jeg være litt sosial. For resten av familien skal på skitur. Tror jeg skal prøve meg på jordet her først for å få litt følsen med ski. Har alltid vært en tulling med noe glatt på beina. Husker jeg prøvd slalom en gang i Oslo. Resultatet var at Nina tok av seg skia og gikk ned. Yes, dette lover godt.

027

I jula møtte vi på ei lapphundtispe fra Lillestrøm. Hun bor i nabolaget. Fikk ikke greie på hvilken oppdretter, bare Lillestrøm. Charlie sitter og venter på hun skal roe seg. Hun er 6 mnd og hyper, med store bokstaver. Skulle jo få et bilde av Kaisa, som hun heter. Nå er det 7 lapper i Larvik og to heter Kaisa. 3 kremfarga, 1 brun, 1 viltfarget og 2 sorte.

029

Der, roet hun seg så jeg fikk et bilde. Vakker jente!!!! De er vist førstegangshundeier. De har en skikkelig propell av ei jente, Charlie var virkelig en engel som valp.

Nå gleder jeg meg til våren og litt hagejobbing. Selv om vinteren har sin sjarm, synes jeg denne vinteren kan bli litt lang. Med snø så tidlig vi fikk den og med 70 cm snø nå. Jeg lurer på hva som kommer i februar og mars. Kommer det mere snø da så må vi få noe kjørt bort.

Ellers gleder jeg meg til flere treff/utstillinger dette året. Charlie skal ikke stilles mer, men jeg vil være med for å kose meg. 

Ha en fin helg alle sammen!

 

19 kommentarer:

Nøve sa...

Så moro å høre fra deg igjen også, Nina :o)
Det skjer da sannelig mye forskjellig i din arbeidsdag,spennende med nye utfordinger! DU greier det kurset som ingenting. Jeg har da skjønt såpass at du er ei meget målbevisst dame!

Så mye snø!!! Her er det kanskje 30 patetiske cm.. Nalle liker IKKE å gå i laussnø over 10, han har blitt bortskjemt, rett og slett! Jeg må gå først og tråkke opp skispor..
Har ikke fått meg truger. Er det å foretrekke, mener du? Jeg har smørefri ski, og kan egentlig si meg fornøyd med dem så langt, siden jeg kan ikke smøre ski, og hater bakglatte ski!

Artig å møte nye lapphunder. Iblant kan man lure litt på hvordan det vil gå med dem, tror nemlig ikke alle lappiser er like enkle å ha med å gjøre... Det kom noen innom butikken vår i romjula. De skulle hente seg valp i Kongsvinger, muligens hos Synnøve Olsen?? Jeg ga dem bloggaddressa mi, men har ikke hørt fra dem.
Vi treffer nok mange nye på utstillinger framover, sjøl om vi ikke stiller sjøl ;o)

snorredimma sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
T :-) sa...

Jeg syns det øverste bildet er bare heeerliig! jammen blir du kjent med mange lapphunder i området ditt.
Det kurset kommer du til å fikse med glans! Ingen grunn til å bekymre deg.

God helg!

snorredimma sa...

Dette var da koselig lesing....du fikser kurset..det vet jeg...du har da tross alt adminisrert både øyedråper og allergi-sprøyter til Charlie!! Du har tatt så mange herlig e bilder av go'gutten....veldig fine bilder, Nina!
Jeg har aldri fått surret meg til å kjøpe truger, men her i området hadde det vært lurt...særlig for meg som har noen kilo for mye..hehe...Skia mine står faktisk i garsjen og venter på meg fortsatt...jeg har jobbet alt for mye..har hattt hverken tid eller ork til å putte dem på beina...synd og skam!!

Gry og Millis blogg sa...

Nydelige bilder denne gangen også Nina. Skal si du har hatt glede av kameraet ditt (og det har vi også:o)

Du klarer kurset lett "som en plett", det er jeg ikke ett sekund i tvil om! Hvorfor er jeg ikke sjokkert over at Charlie har kamofargede potesokker tro?;o)

Skituren kommer du også til å fikse som bare det. Husk at du skal skli og ikke gå (hører søsteren min sin stemme i hodet enda når jeg trasker av gårde på skia skjønner du;o)

Nøve: Du ville ha god nytte av truger. Det er jeg overbevist om!

Nina og Bonnie sa...

Truger er gull verdt. I hvertfall her som vi ikke kan ha hund i skiløypene. Da er jeg og Charlie helt alene, deilig!!!!

Jeg kjøpte også smørefrie ski. Har ikke greie på smøring og er mer imulsiv, det må være klart når jeg er klar.

Takk for et lynkurs, Gry. Det skal jeg huske på. :)

Ps, Camilla, jeg så kommentaren du slettet. Skjønner det er store ting på gang. :o)

Gry Viola og Roxie sa...

Flotte bilder av Charlie gutten!! Han er jo bare vakker!! Fortalte Mariken om turen du og din søster skal ha til Herkules, og at Charlie skal være her!! Mariken synes det var en kjempe ide!!! Så det er bare å komme når det passer dere!!
Mange lapphunder i Larvik. Her vet jeg bare om 2stk utenom Roxie og Jackie. Har bare sett den ene og den kan minne om Ville.
Det medesin kurset tar du lett som en plett!!
Ha en fin helg!!

Lappelykke sa...

Ha en god helg, Nina.

Så spennende med nye utfordringer i jobben, tenker du klarer det med glans!

Så gøy med så mye snø, det er stas for lappegutter:)

Men du er ikke alene om å se frem til at noe av snøen forsvinner og man kan jobbe i hagen igjen. Her er nå snømengdene så høye og harde at Frost kan spankulere ut av hagen uten å anstrenge seg i det hele tatt. Gjerdet er bare en liten kant å skimte i all snøen:)

Men alle årstider har sin sjarm! Og så denne:)

Ville sa...

Så koselig å lese dagene deres i det nye året:o)))

Er så imponert over den fine lette snøen deres. Her er det nå bare regn, sånn som dere har det ved snøsmeltingen om våren.

Det er så nydelig å lese om hvordan du trives i jobben din. Du sprer nok glede rundt deg Nina, når du trives så godt:o))) Medisin kurset klarer du med glans!!!

Så flotte bilder av Charlie på snøstien og hoppsan-sa:o)

Ha en fin-fin helg Nina og Charlie.

Tvi-tvi med de nye skia:o)

Marianne sa...

Skal bli spennende å høre om skiturene deres Nina! Du kommer nok til å kose deg! Ski er fint!

Gøy at det er så mange lapphunder i nærheten av deg da, dere må jo ha dere et lite treff ;)

Kos dere med snøen..Våren kommer den, til slutt iallefall!

Irén T. A. Færevaag sa...

Hei, hei Nina!

oselig med nytt fra din kant også :-) Flotte bilder av Charlie! Koselig med nye hundebekjentskaper tenker jeg. Her kan vi se langt etter det på denne holmen vi bor...

Og du, jeg sier som de andre; det der kurset fikser du vet du :-)

Grattis med ski! Klarer jeg det, klarer i hvertfall du det! Det er jeg helt sikker på :-) Misunner dere all den snøen jeg da. Her kommer og går den, og innimellom har vi skøyteføre "all over".

Balder har vært ute og rullet seg i slapset. Han så riktig lekker ut - men koste seg som bare det, hehe

snorredimma sa...

Nina: Så du rakk å se den..hehe...den gjaldt jo deg, også - jeg vet bare ikke når!! Men det kommer jeg tilbake til...

God helg!

Unknown sa...

Fine bilder!! likte spesielt det fyrste, der Charlie ligg og vrir seg i snøen :) eg kjenner til den posituren der ja!

og så kjekt at du traff på ein ny lapphund! eg treff nesten aldri "likesinna", men for ei veke sidan traff eg jo faktisk ei lapphundfrøken sjølv. ho var ganske roleg og grei, og Heino gjekk som vanleg bananas og skulle springe rundt og rundt. det er nok mykje kvalp i han fortsatt, i ein alder av SNART 4 år! :p

det vert nok moro på ski! eg trur nok det kjem til å gå fint, eg! ..eg tenker det er nok litt som å sykle: har du fyrst lært det så ligg det baki hovudet ein plass :)

og sist men ikkje minst: lykke til med medisinkurset, det klarar du flott :)

Nina og Bonnie sa...

Camilla da, nå ble jeg jo nysgjerrig igjen. Det er ikke lov. ;)

Husk, kommentarer kommer på mail selv om de blir slettet etterpå.

Nå har ikke jeg sett alle lappene som er i Larvik, men vi vet om hverandre. Har snakket med ei om et treff i høst. Som vanlig er det blitt med praten. ;(

Anne-Liss sa...

Det blir jo gøy å gå på kurs, dette fikser du. Gir jobben en ny giv når en får nye oppgaver.

Herlige bilder av Charlie i snøen, storkoser seg ! Her er det bare regn og vind for tiden, alt snøen er borte. Heldigvis så er isen borte også så det går an å gå på sykelstien uten å stå spagat. Men en liten snøperiode til før våren hadde vært greit, alt blir så myelysere da.

Så har du kjøpt deg ski, sprekt ! Jeg har også mangla ski i del år men har tenkt veldig på om jeg skal kjøpe meg et par, vi har jo hatt en del snø de to siste åra. Kanskje det blir noe av nå, kan du så kan vel jeg også ? ;o)
Vi må få en liten oppdatering her på bloggen når skia er utprøvd.
Lykke til !

Ragnhild B. sa...

Jeg kan forstå at du gleder deg til våren, Nina, sånt et hagemenneske som du er!Jeg nyter bildene fra hagen din og beskrivelsene av arbeidet. Men nyt vinteren nå! Den årstiden liker Charlie, og jeg er sikker på at han vil elske skiturer med deg!

Berit sa...

Med Charlie i line rundt livet kommer skituren til å bli bra ! Gubben min blir nesten litt sur når Kango og jeg farer avgårde. Nå er det vi som venter på ham, uten hund ble jeg alltid etter....bare pass på å slippe han i bratte nedoverbakker !

Ville sa...

Hei Nina; savner kommentarene dine rundt om i Blogglandia.
Håper alt er vel med deg og Charlie:o)))

Nina og Bonnie sa...

Ja da, Berit. Vi lever, har vært opptatt i helgen, men er tilbake nå. Skal blogge litt om det senere. Vel, litt syk, ikke noe krise. Det går norovirus? på jobben. Har fått det nå.