tirsdag 20. juli 2010

Nala og Aida!!!

I helgen har Nala vært her. Nå er hun kjent her og tar seg til rette. Vekker meg kl. 0600 om morgenen for så å legge seg i sengen ved siden av meg. Det dyret våknet jeg med ved siden av meg kl. 0900. Og da sov hun godt.

013

Leken er ikke så intens som den var. Charlie har roet seg betaktelig og Nala er ikke så streng med han noe mer. Nala måtte gå i bånd i hagen og Charlie gikk løs. Hadde blitt kaos med løpestreng og bånd. Men det gikk fint. Vi holdt jo på med dammen og hundene holdt på med sitt. Og et strålende vær som det var på lørdag.

024

Charlie legger inn turboen, Nala kommer jo ingen vei, stakkars.

038

De hadde det gøy sammen, tror gjensynsgleden var gjensidig. Nala er ei superglad jente og veldig snill. Det er bare moro å få passe henne.

043

Nala bare smiler og Charlie ser nesten forelsket ut. I bakgrunnen ser dere vi har begynt å legge damduken. Ferdig å støpe nå og damduken er ferdig lagt. Nå venter vi på litt sikrere vær for å mure fast hellene på toppen. Yes, snart ferdig med den.

050

Det ble varmt å holde på å leke så det ble pause på de plassene det var skygge. Charlie ble satt i løpestengen når jeg ikke hadde tid til å følge med dem. Han må fortsatt stoppes hvis noen går på utsiden.

059

Nala, du er så god å ligge inntil!!!!!  Fant Charlie liggende helt inntil Nala, han koser seg med henne. Inne ligger han i sengen sin og Nala legger seg i gangen. Da blåser han i henne. De er godt kjent nå og går sammen som de aldri har gjort annet. Du er velkommen når som helst, Nala!!!!

AIDA

083

Dette er Whippet-dama, Aida. Hun bor rett bort i gata og vi sees stadig. Eieren og jeg har hatt sporadisk kontakt i mellom mange år, først med Marco og i den senere tiden med Charlie. De siste månedene har vi fått veldig god kontakt og ser hverandre nesten daglig. Vi har de samme interessene som hage, roser og hunder. Hva kan vel klaffe bedre???? Hun har en stor inngjerdet hage hvor hundene springer og koser seg. Og der benyttet jeg sjansen til å teste ut M- innstillingen på kamera for å ta “i farta” bilder. Denne kvelden var ikke lyset det beste. De sprang fra skygge og inn i solen. Og alle vet jo hva det gjør med bildene. Så mye av det dere kommer til å se er IKKE bra. Men viser hvor morsomt Aida og Charlie har det sammen. Ikke lett for Charlie å ta igjen en whippet i fart. Han får virkelig strekt ut med den dama.

068

Hallo, Aida, nå tar jeg deg!

088

En liten dans i solnedgang!

096

Kom igjen, Aida. Fryktelig treg du er blitt.

101

Ble tatt igjen, her er det bare å heng på, puh….

122

Litt kos også!

154

Og så lenge varte det!!!

099

Kom igjen, du har`n!

094

Hjelp!!!!! Aida kommer etter.

078

Så senket roen seg over dem og raptusen var ferdig for denne gang.

Vel, dere var advart for dårlig kvalitet på bildene. Jeg synes de er gøy å ha for det. Jeg har virkelig fått sansen for den lille tynne hunden. Hun har et herlig temperament og er så snill som dagen er lang. Og den roen hun har smitter over på Charlie. Og whippet er slett ingen pysete hund. Hun er tøffere enn toget. Det ser veldig skummelt ut noen ganger når farta blir stor rundt hushjørnene. Var redd noen ganger for de tynne beina hennes, men nei da. Hun tåler det meste.

Så disse to får dere nok høre mere fra. Vi møtes stadig, men jeg har ikke tatt med kamera før nå.

Dette var litt fra meg for denne gang. Ha en fortsatt god sommer, alle sammen! :-)

14 kommentarer:

Nøve sa...

Jeg beundrer Charlie - for en fart det er i den skrotten!!! Nalle er jo så treg, han hadde aldri giddi å leika med en Whippet engang :/
Jeg beundrer deg - du har jo blitt så flink til å bruke fotoapparatet!! Bruker du stativ? Uff, jeg har helt glemt å bruke disse innstillingene..

Kjempekoselig bilder av Charlie og Nala :o) Det er virkelig noen flotte damer han har i nabolaget. Neimen ikke rart han hadde lyst til å ta seg en svingom på egenhånd iblant, den godeste Charlie-boy!

T :-) sa...

Så morsomt Charlie har det! Både med Nala og Aida :-) Og så den vakre herlige hagen din i bakgrunnen (stjerner i øya!)

Haha Nala som sover i senga di på morgenen, tenker hun koste seg :-)

Du kommer til å bli proff på fotografering Nina.

Gry og Millis blogg sa...

Så koselig med Nala besøk:o))) Også så deilig at hun har blitt godt kjent og roer seg med en gang. Hun trives nok veldig godt i deres selskap:o) Jeg er innmari imponert over at Charlie kan gå løs i hagen jeg Nina. Litt av en seier synes jeg!

Gleder meg til dere blir ferdige med dammen, den blir sikkert helt fantastisk fin!

Aida var bare vakker! Ola har helt dilla på whippeter. På fjellet denne helgen gikk han på eget initiativ ut av bilen og bort til en nydelig liten whippetjente som sto utenfor en butikk:o) Med DEN farta de har, ja da har gla'gutten fått noe å bryne seg på;o) Så koselig at du har funnet noen i nærheten med AKKURAT de sammen interessene som deg. Dere kommer helt sikkert til å ha mye glede av hverandre.

Er også imponert over at du bruker "M" -knappen på kameraet. Du blir proff fotograf!! (Tør ikke nærme meg den knappen jeg - da må jeg jo TENKE...;o)

Gry Viola og Roxie sa...

Flotte bilder av Charlie!! Heldig er han som kan leke så masse med andre hunder.
Nale er jo bare nydelig da. Så bra at de går så godt sammen!
Aida er jo skjønn hun åsså da!!
Der får nok Charlie noe å bryne seg på!! De er jo så raske de hundene!!
Ha en fin uke!!

Irén sa...

Så koselig med masse trivelig besk da, Nina :-) Charlie er en skikkelig godgutt som vet å ta vare på gjestene sine, hehe. Masse FLOTTE bilder! Du er kjempeflink!!! Har knapt hatt fremme speilrefleksen selv (2 GB minnebrikke er full. Har ikke ork til å sortere alt sammen...)

Den hagen din ser nydelig ut, Nina. Foreslår at du tar oss med på omvisning når du er i mål med dammen :-)

Nøve sa...

Gry - hvis Ola vil ha en Whippetgutt - så vet jeg om en flott en. Husker du Dekko??? Han skal omplasseres :/

Nøve sa...

Jeg husker feil, Dekko var en Saluki. Men han er til omplassering - og er bare to år. Noen som vet om noen, så si ifra ;o)

Gry og Millis blogg sa...

Jeg spurte Ola om han ville ha en Whippet - men nei, han ville ikke ha sin egen hund - han vil ha full bonus av mine:o)

Farlig å skrive på nett kanskje, men jeg er ikke veldig overrasket...

Kaysa og Kristin sa...

Jeg synes det var haugevis av flotte bilder her, jeg. Det er moro at hundene får løpt fra seg + at det er tid til litt "romantikk" dem i mellom også.
Vi kommer gjerne en tur for å inspisere dammen og snuse på rosene. Kos

Nina og Bonnie sa...

Har jo ikke fått testet en løs Charlie når det kommer hunder på utsiden. Så hvor "perfekt" han er vet jeg lite om. Men enn så lenge så funker det. X i taket!!!!!!

Irèn, du må jo få deg en større minnebrikke. 2 MB er for lite, 8 MB er passe. Jeg er så nysgjerrig at jeg må legge inn bildene samme dagen jeg har tatt dem.

Noen proff kommer jeg aldri til å bli. Men jeg øver meg på M-innstillingen hver dag. Og stativet har jeg ikke brukt ennå. Må nok det når jeg skal ta det vann bildet.

Ola må få hilse på Aida når dere er her begge to en gang. Jeg har virkelig fått sansen for whippet, jeg også nå. En veldig behagelig rase. Skikkelig sofagriser.

Kristin, bare å ta en tur. Du har jo ferie, men jeg jobber. Hvor ble det av turen på dyrebutikken vi skulle ta???? Det må vi få til.

Ville sa...

Koselig innlegg fra deg og Charlie. Charlie begynner jo å bli like populær blandt damene som Nalle-mann;o)))

Så kjekt for deg å ha en nesten nabo med samme interesse.

Gleder meg til å se hvordan dammen blir når den er ferdig.

Så gøy at du har sånn glede av foto-skolen, og Nina, bildene dine blir bare bedre og bedre, veldig gøy å se:o)))

Lena & tussarna sa...

Jag tycker du tar jättefina bilder.
Vilka härliga kompisar Charlie har, dom ser ut att gilla varandra mycket.
Visst är det härligt att se hundar leka!
Kram till dig och Charlie!

Dixie sa...

Ser ut som Charlie har det veldig kjekt med både Nala og Aida! :D Det er jo alltid gøy å ha noen å leke med i nærheten! :D

Dixie er ganske mye med Border Collien Jack for tiden, som er rundt 10 måneder gammel, og Flat Coated Retrieveren Chacko (vet ikke helt hvordan det staves), på sikkert rundt 4 måneder, som begge bor rett i nærheten. Når hun får leke med valper, eller andre hunder som liker å leke, har hun det kjempekjekt, så det er veldig greit å ha noen av dem i nærheten! :D

Bildene ble jo kjempefine! Ser ut som du har forstått innstillingene veldig godt i hvert fall! :D Jeg har glemt litt ut bildene til innleveringen, men det er jo ganske god tid igjen enda, heldigvis! :D

Ragnhild B. sa...

Det ser jammen ut som Charlie har det godt med de fine damene å boltre seg med! Nå blir det spennende å se bilder av den ferdige dammen!