tirsdag 8. desember 2009

LITT AV HVERT:-)

Nå som de fleste av dere er godt i gang med juleforberedelsene så har jeg funnet ut at det er faktisk jeg også. Gavene var ferdigkjøpt i god tid før 1. desember. Har fått bakt 4 slag som enten ligger i bokser eller på frys. Kokosmakroner, bordstabel, kransekakestenger, risboller og krumkaker. Jøss, det ble jo 5 slag. Lille William er nok litt for liten til å være med på moroa.

028 (2) Her skal han hjelpe meg med på å bake brød. Men det var fryktelig ekkelt med den deigen. Jeg synes det er sååå gøy når en har med barn på aktiviteter. Og gleder meg stort til neste år.

019

Her lager William og jeg middag. Å få lov til å være med er jo bare moro. Han lærer fort og skjønner at det er varmt.

Så litt Charlie!!!! Gutt-ungen min som legger på seg og har fått mer pels. Ikke den lengste, men den begynner å bli tykk og god. Han er den samme gamle med hanner etter helgen på Tjøme med Nalle. Ikke noe tull, viser seg underdannig. Og jeg er så glad for det. Han vil stadig ut i hagen på kvelden. Ikke bestandig det blir så lenge, men jeg er glad for de minuttene han ligger der. Med et margbein så blir det litt lenger. Godt han begynner å få den vanen, det har pelsen hans godt av. Men når han kommer inn legger han seg gjerne forran eller ved siden av ovnen. Grrr, det blir det da ikke pels av.

022

Innkallingstrening. Se, han synes ikke dette er spesielt gøy. Hadde jeg forstørret bilde så hadde dere sett han kjeder seg.

023

Og her kommer guttungen springene på kommando. Litt gladere enn det forrige bilde. Han kan når han vil og jeg har tenkt at kanskje det er på tide å kreve litt mer av han. Når jeg er 100 % sikker på han kan det. Nå har han vel vært valp lenge nok?????

001

Også er han blitt veldig glad i stoffburet sitt. Nå finner jeg han ofte liggende i det på kvelden. Da er det med på neste utstillingen. Enten det er ute eller inne. Ser ut som han koser seg der. Det står i stua og han kan følge med om jeg er på kjøkkenet eller i stua.

Tilbake til julen litt som avsluttning her. Jeg har hatt en god hjelper til å pakke inn gavene i år. Ja, det ble litt tidlig i år.

003

011

018 Tenk å ha det så moro med pakkebånd. Her måtte han ha med et gammelt margbein også.

HA EN FIN UKE ALLE SAMMEN!!!!

 

18 kommentarer:

T :-) sa...

Jøss du er jo nesten ferdig til jul du Nina!!! Og selvfølgelig skal Charlie også hjelpe til, syns han var veldig flinnk jeg.

Så herlig bilde det øverste :-)

Den perfekte innkalling - drøøøøøøøømmmmeeeeerrrrr ihvert fall om den!! Tror dere kommer til å få den til Nina.

Gry og Millis blogg sa...

Himmel så flink du er!!!!! Presanger og kakebaking i boks. Beundringsverdig Nina:o)

Flink til å trene innkalling med Charlie er du også, det burde vi trene på med Milli og Charlie sammen en gang. Trene, trene, trene - det er det som må til! Det ser ut som om go'gutten din morer seg langt mer med pakkene enn med treninga, men sånn skal det vel være Nina?

Så bra at han koser seg i stoffburet sitt! Etter at Sissel og jeg brukte bur på utstillingen i Lillestrøm, har jeg jammen forandret syn på den saken (også;o)

Ha en fin kveld Nina. Nuss på nesa til Charlie:o)

Nina og Bonnie sa...

Ja, det buret er ikke dumt. Og det stoffburet tar ikke mye plass.

Skulle vært flinkere til å trene med hundene når vi møtes. Da kunne belønningen være lek og moro etterpå. Men litt synd når de har det så gøy sammen.

Tove, den perfekte innkallingen er der når det ikke er noen andre der. Tror ikke jeg får det til midt i mellom en haug med andre hunder.

Marianne sa...

Så koseligt å ha med William da Nina..til neste år blir det nok enda mer stas, for da kan han jo hjelpe til skikkeligt!

Charlie er jo kjempe flink med innkallingen, du skulle nesten hatt det på film!

Kos deg videre med å nyte adventstiden, du som er så heldig å være ferdig med styret!

Nina og Bonnie sa...

Jeg er ikke ferdig med kakene. Jeg har pepperkakehjertene igjen. Det tar jeg til helgen, da har jeg fri.

Nøve sa...

Du er jo den perfekte tante du Nina! Tenk å orke å ha med seg små rotekopper på kjøkkenet, der har jeg mer enn nok med meg sjøl... Heldige store vesle William :o)

Du er skikkelig flink med Charlie også. Jeg slurver med hverdagstreningen, men du står jammen på der også. Du får helt sikkert igjen for det!

Og så julegaver og julekaker...hm.jeg må vel begynne snart jeg også.

Ragnhild B. sa...

Trene, trene, trene... holde ut og ikke gi opp. Men nå er gutten straks to år, og da skjer det jo gjerne en forandring. Et nytt trappetrinn i utviklinga er nådd! Hold ut!

Gry Viola og Roxie sa...

Så flink Wiliam er på kjøkkenet!! Han blir nok den fødte kokk v hjelp fra tante!!
Flinke Charlie, klrt at han må hjelpe til med å pakke inn julegaver!
Så mange kake slag du har fått i hus da. Her har jeg bare bakt litt og så har vi prøvesmakt og bestemt oss for hva vi skal ha. Til torsdag så skal jeg lage skikkelig fløte karameller. Obligatorisk å ha med i jula dit vi skal!
Ha en fin uke!!

Nina og Bonnie sa...

Jeg trener ikke noe med Charlie egentlig. Vi holder oss til litt kosetrening hver dag når vi går langlineturen vår på kvelden. Også finner jeg på noe de dagene jeg har fri for å nyte de lyse timene ute. Kan ikke sitte inne da. Og hva er vel moroere enn å se hva Charlie gjør for en godbit.

Ville sa...

Her var det masse koselig lesing:o)))
Så utrolig herlig William er da!!! De 2 tennene nederst i munnen...og det herlige smilet...ler han ofte? han ser så bli og glad ut!

Så godt igang du er med gaver og kaker, DET har ikke jeg begynt med ennå:o(
Koselig å se Charlie i lek og alvor. De er ikke dumme de stoffbura, lurer litt på å skaffe meg et selv.

Siss sa...

Så flink du er Nina. Gaver ,baking ,unger og Charlie. Tenk å ha så mye overskudd i disse førjuls tider. Det se faktisk ut som du storkoser deg. Stol på Charlie så kommer han på innkalling med andre hunder til stede. Deilige bilder av både hund og unge:-)

Hilde,Fant og Ebbie sa...

Så fine bilder av en blid og herlig gutt. Det er koselig å få hjelp på kjøkkenet, det er sikkert.

Jeg synes Charlie ser veldig fin ut i pelsen sin, jeg. Fant og Ebbie vil heller ikke være lenge ute i hagen alene. Jeg skulle ønske de klarte det, men etter et lite godbitsøk står de på døra og piper og skal inn.

Det er mange ganger praktisk med bur, ihvertfall slik som vi bruker det. Hundene føler seg trygge der, og det ser da ut til at vesle go`gutten Charlie har det veldig fint der inne.
Morsomme bilder av han når han hjelper deg med båndet!!

Ha ei fin uke, begge to!

Inger`s blogg sa...

Flinke gutten til tante, jo det er gøy å ha barn med på juleforberedelser, selom William ikke er så stor ennda.

Flinke gutten til mor vil selvfølgelig være med han å.
Koselige bilder.

Å stoffburet det fungere så fint, det hørtes bra ut,kanskje det var en god ide for Chicko, når vi skal bli med på utstilling o.l.

Nå er det lenge siden jeg har kunnet trene innkalling med Chicko, så det blir noe å trene på, når han blir "friskmeldt".

snorredimma sa...

Enig med de andre...kjære vene så flink du er!! Ikke rart at du er yndlingstanta til William!!

Herlige bilder at Charlie der han hjelper til:-)

Jeg er sikker på at du har innkallingen i boks jeg, du vet det bare ikke ennå!!

Det stoffburet var veldig fint, og så kjekt! Har tenkt at jeg skulle skaffe meg et sånt, men det har blitt med tanken. :o)

Nina og Bonnie sa...

Camilla og Inger; det stoffburet kjøpte jeg på Europris til 300,- . Billig og bra.

Eva + 4 sa...

Han er bra herlig denne Charlie-gutten :) Og det både høres (..leses) og ser ut som at han har en morsom personlighet ;) Men det har jo alle lapphunder :)
Arwen er litt som Charlie...hun liker å være ute,men den aller,aller beste plassen å ligge er fremom vedovnen (eller under den) ;)

Misunner deg litt den julebaksten! Har ikke begynt en gang :/ Er vel på tide snart...er stort sett kun den som gjenstår ;)

Hundecrazy sa...

Aww! Så fine bilder Nina.
Nå er det lenge siden jeg har sett dere!

Irén sa...

Kjempefine og koselige bilder, Nina! Skikkelig kos å se bilder av deg og Wiliam. Ser ut som dere har det alle tiders sammen :-)

Charlie er da kjempeflink! Med en god matmor som deg er det ikke så rart ;-) Husker en gang i verden at jeg var veldig ivrig og småflnk til å trene med Balder. Men det minnet er bleknet for lenge siden, host - kremt...

Stoffburet så kjekt ut. Kanskje vi skulle hatt et slikt innomhus til godgutten? Han lurer seg innunder spisestuebordet når han vil ha fred...

Ha en flott kveld, Nina! Klem til deg! Kos og klapp til flotte Charlie, og en kompis-boff fra Balder :-)