mandag 18. juli 2011

Hei på dere!

Et lite innlegg fra oss i en sløv tid. Jeg er så i feriemodus og har en uke igjen på jobb.  I fjor byttet jeg jobb og hadde ikke ferie. Så nå kjenner jeg at jeg trenger den.

Noen ting skjer jo her om dagen selv om jeg ikke tenker på det som et blogginnlegg.  Har jo bl.a. vært en tur på kantarellplukking.

008

Der står de så fint å venter.  Det er første gang jeg har vært på sopptur. Får oppleve mye sammen med Herman og mammaen hans. Hun vet de fleste sopplasser og bærsteder i Tjølling.

028

Hele gjengen var med på soppturen. Det var når Tara var hos meg sist.  Hun ble i 10 dager og det ble veldig tomt når hun dro hjem.

001

Hun fikk være med på mange turer mens hun var her og hun er tøffere enn toget.  Lille søte tøtta!

Charlie er blitt en nakenhund. Ikke noe pels igjen og han røyter ennå. Hjelpemeg…..nå skal han i dusjen før jeg drar på ferie.  Ungdommene skal ha han og tipper de ikke vil ha mest med pels sammen med ungene.

024

Charlie har prøvd seg på litt personsøk også nå.  Kirsti er blitt dyttet inn i skogen og Charlie skal finne henne.  Han har ikke skjønt ennå at han skal bruke nesa, men det kommer seg.  Han jobbe i hvertfall iherdig med å finne henne.  Ser ut som han bruker nesa i grøfta, men skal  han søke spor så skjønner han ikke dette helt.  Tipper det er trening som skal til.

036

Nå går jeg rundt deg så blir du stående i ro…..

038

så kan jeg prøve meg…..

041

kanskje det får bedre på denne siden.

Naboen min har en utrolig snill og rolig leonbergetispe og når hun hadde løpetid nå så merket jeg Charlie senset det mer enn før.  “jenta” som hun blir kalt brydde seg ikke om han i det hele tatt og ristet han av seg etterhvert for så å springe sammen med han i steden.

ROSER

I fjor begynte min rose-entusiasme.  Og nå står de så fint bare regnet holder seg unna nå.  Noen nye har det blitt i år også, mest historiske fra før 1800-tallet.  De er spennende og med mye duft.

074

“Charlott” En Austin-rose. I knopp……

076

“Charlott”

080

“Peace” Ingen spennende rose, en vanlig stilk.

081

“Westerland”  En vanlig stilk-rose

077

“Leonardo da Vinci” En flott buskrose.

079

“Superstar”  Min første rose for mange års siden.

078

En Austin-rose jeg har glemt navnet på. Uansett en flott rose som dufter. Den lille foran er en “Fairy” som skal være markdekker men som er blitt litt for høy.

Noen av rosene som blomstrer her nå.  Og resten av hagen står i flor her nå.  Det skulle jo vært sånn hele tiden.

094

Sauer er ålreit…..

På torsdag var jeg en tur i Bø med Herman og mammaen hans.  Det var en heldag og Charlie var så sliten etterpå at han måtte ha fredag og lørdag på å sove.  Tok han med meg på jobb til Herman på fredag, men det var bare dumt.  Der hadde de jo flat-tispa på besøk og Herman og Charlie fløy rett på hverandre. De har gjort det før også, men da har det vært nok å si “NEI” til dem.  Nå ville ingen av dem gi seg.  Når jeg måtte skille dem så slang jeg ut et bein og der…..ble jeg bitt.  Ja, ingen krise.  Det var ikke noe stort bitt og ikke gikk det igjennom buksa.  Men jeg merker det i muskelen ennå og det er blitt blått og lilla. Så jeg er lekker i piratbukser om dagen.  Charlie ble hentet av Kirsti, som takk og lov har ferie.  Jeg orker ikke å jobbe i et hjem med tre hunder og to må holdes skilt. Nå har tispa reist hjem og jeg håper gutta finner ut av det igjen.

021

Noen småting står på programmet utover høsten, men ingenting er sikkert ennå så det kommer jeg tilbake til. Vel, dette var litt av det vi har drevet med de siste ukene. Kommer sterkere tilbake!!!!!!

Med denne vannliljen vil jeg ønske dere en fin sommer !

112

11 kommentarer:

Gry og Millis blogg sa...

Klart du trenger ferie Nina!!! Himmel og hav, ingen ferie i fjor, da burde du hatt dobbel i år. Har du noen spennende planer?

Så gøy at du har vært på sopptur, jeg kan ikke så mange, men jeg får helt dilla i sopptiden, jeg tror det er litt som å gå på jakt.

Herman og Charlie finner nok ut av det med hverandre igjen, bare dama har dratt sin vei. Ikke lurt å gå mellom, jeg hadde også noen herlige blåmerker for mange år siden, aner ikke hvem som beit en gang.

Vakre, vakre roser, men vannliljen tok helt kaka. FOR ET BILDE!!!!! Vakkervakkert!!

Anne-Liss sa...

Så flotte roser du har og så husker du navn på alle. Jeg har TRE rosebusker som jeg iherdig prøver å stelle, men hva de heter det har jeg glemt ;/
Charlie har mange venner og til tider uvenner men sånn er livet. Tara ser ut som hun stortrives med deg og Charlie, greit med overnattingsbesøk av og til.

Kos deg med en velfortjent ferie, kanskje vi ses snart?

Nina og Bonnie sa...

Gry, en liten Stavanger-tur er det som er planlagt.

Anne-Liss, jeg gleder meg til å få snakket litt med dere igjen. Nå er det over 1 år siden sist. Håper du får til å komme. :)

Gry og Millis blogg sa...

Så gøy Nina!!! Kos dere masse, og hils til "Vestlendingene":o)))

Nøve sa...

Takk for praten, Nina :) Håper du får tidenes ferie, det har du og Charlie fortjent.
Vi ses ;)

Stine sa...

For noen fantastiske roser du har. Jeg har et svært rosebed, men kunne ikke fortalt deg navnene på dem om det sto om livet. Hagen min er bygget opp på "å, den var vakker, jeg vil ha en slik" - teknikken. Som jo har gjort at jeg har planter jeg syns er vakre, men som jeg sjeldent vet hva heter:)

Herlige Charlie, Frost leker også med en leonbergertispe. Flotte hunder, godmodige er vel ordet.

Ha en fin sommer videre, håper værgudene samarbeider på dine vegne:)

Hanne sa...

Tipper det blir ålreit med litt ferie snart, ja! Nå kommer nok sommeren også skal du se...

Herlig bilde av Charlie og Leonberger tispa!! Han gir ikke oppså lett, Charlie! Og dama var jo veldig tålmodig og snill da.

Jeg har også startet soppsesongen, bare så vidt, men moro likevel. Kanskje du blir bitt av basillen du også??

GOD FERIE!!!

Dixie sa...

Så mange fine bilder, både av hunder og blomster! Det siste bildet, av vannliljen, var kjempefint! :)
Håper du får en fin ferie! :)

T :-) sa...

Vannliljebildet er nydelig!!!!
Hehe, må jo bare le av optimisten, Charlie :-D

Kos deg masse i ferien din.

Jeg kommer nedover nå, men håper på at vi kan treffes neste gang jeg kommer nedover :-)

Nina sa...

Tove, jeg reiser ikke før på mandag. :) Du for ta kontakt hvis du vil møtes i helgen. :)))

Ville sa...

For noen nydelige roser du har Nina og vannliljen er jo bare helt mega!

Ja nå er det ikke lenge til du og søsteren din dukker opp i Stavanger. Vi er alle klar til dere kommer Anne-Liss, Wenche og jeg til en koselig jentekveld. Værgudene er visst med oss også...sånn noen lunde iallefall.

Herlige Charlie bilder, liker godt det hvor han står på en bakfot og forsøker å "heise" seg opp på tispa:o)))
Vi snakkes om ikke så altfor lenge, klem!