fredag 29. april 2011

B……

Nå er det fredag og her kommer B`en……..

 

 

 

068

 

Dette er Tara. Hun er en tibetansk spaniel på 1,5 år.  Dette gikk litt fort i svingene og ikke  helt planlagt.  Det er en bekjent som har hatt henne og pga personlige omstendigheter må hun prøve og omplassere henne. Hun ønsket at Tara kom til noen som hun kjente litt til eller andre i familien kjente. Så da fikk jeg en telefon i påsken.  Jeg har gått med på å prøve hvordan dette vil gå hos meg.  Om hun blir her er for tidlig å si.  Rasen er jo kjent for det ene og det andre og var ikke mitt første valg, men jeg kjenner jo Tara fra før og kunne bare ikke la vær å prøve.  Nå skal jeg bruke helgen på å bli litt kjent med henne og se hvordan hun reagerer på å være alene. Skal jo på jobb på mandag og da må de være alene.

065

Charlie er snill med henne og lar hun bli kjent i huset alene.  Går Charlie noe sted henger hun i rumpa på han.  Han gir henne noen blikk når hun absolutt skal sitte på fanget og jeg må rope han til meg. Her må jeg passe på at ikke Charlie blir sjalu.  Men akkurat nå oppfører Charlie seg som en gammel onkel. Deler maten sin og prøver å vaske på henne. Bare dette ikke er en gneldrebikkje også så kan dette kanskje bli bra. Veldig hendig størrelsen også.  Kjekt når en går tur og når en skal ta inn en sølete hund.

Så noen av dere har slett ikke vært dumme i gjettingen deres. En hund ble det, selv om det ikke ble valp denne gangen.  Nå for vi bare se om hun blir her. Dagene vil vise det.

Til slutt et par blomsterbilder.

027014

016

013

    Ha en knallflott helg i solen alle sammen!

 

15 kommentarer:

Tove sa...

Så spennende og morsomt da Nina :-)
Er det ikke ofte slik da at det er tilfeldigheter som gjør at ting blir som de blir?

God helg! :-)

Gry og Millis blogg sa...

Dette hadde jeg aldri gjettet!!! Så gøy Nina!!! Bella er jo en "tibbe"-blanding, og en aldeles herlig jente. Håper inderlig du finner ut at dette er noe som fungerer! Kjempemoro!!! Gratulerer både til deg, Charlie og Tara:o)))))

Siss sa...

Gratulerer med ny hund:-)
Har hun først kommet innen for dørene blir hun der. Det er min erfaring.
En vakker liten hund, med mye mot.
Lykke til videre:-)

Nøve sa...

Næmmen så gæ'ærn du er!!!
Det går sikkert kjempebra. Så tøft for Charlie å bli storebror,da :o))))
Jeg ser henne vel neste helg,da?

Marianne sa...

Synes det er kjempe flott at du tar det valget med å hjelpe en voksen hund til å få en ny god sjanse i livet ;) Tenker det blir noen spennende dager fremover, å jeg gleder meg til å følge dere ;) Lykke til alle sammen, og Gratulere til Tara som har kommet til et veeeldig godt hjem!!

Nina og Bonnie sa...

Takk alle sammen. Ja, vi går noen spennende dager i møte.

Nøve, vet ikke om det blir mye å ta med Tara til helgen. Kanskje, kanskje ikke. Hun er en sutrepomp i bil. Tror hun bare har kjørt bil når de skulle på tur og forventningen blir lydhør. Vet ikke om det er noe å kjøre i 3 timer med.

Ville sa...

Tibber er jo bare helt nydelige:o))) Ville har 4 tibbevenner...hanner vel og merke, faktisk så har vi aldri møtt en tibbejente:o)
Dette synes jeg var helt topp Nina, jeg håper hun svarer til alle
dine forventninger:o)
Nina, Tara og Charlie:o))) = sant håper jeg;o)
De første blå små blomstene tror jeg at jeg også har i bedet mitt, de er jo så fine.

God helg til dere tre....

snorredimma sa...

Dette var da en kjempe-hyggelig B!! Ei lita Tibbe i huset :-) Jeg gjettet riktignok på valp...eller en date..hihi...

Så morsomt. Det blir spennende å se hvordan dette går. Charlie er jo så god da - som deler maten sin, vasker den lille frøkna og viser masse omsorg! Den hunden har jammen i meg mange gode kvaliteter :-)

Kos deg masse i helga, og du må ta mange bilder av dem to sammen. Hva med katta? For du har det, har du ikke??

Gry Viola og Roxie sa...

Så artig!! Søstra mi har en "tibbe tispe" hun er veldig kosen! Hun går veldig godt sammen med Roxie og Jackie åsså!!
Det blir morro å se! Det går nok som det givner med Charlie og Tara!!
Ha en fin helg!!

Hanne sa...

O, oj, oj!!! Dette var noe helt annet enn en lapp, ja!!

Blir hun med på kurset neste helg eller?

Koselig nytt iallefall! Håper dere finner tonen sammen.

Gratulerer!

Eva + 4 sa...

Så spennende da :) Jo flere jo bedre ;)

Nøve sa...

Hadde vært moro om du tok henne med :o)

Du må iallefall være flink til å oppdatere bloggen nå! Ny hund forplikter på så mange måter ;-)
Hvordan går det med Charlie? Er'n sliten??

Lappelykke sa...

Så hyggelig lesning dette var - gratulerer med denne lille. Godt at hun og Charlie har funnet tonen, jeg er sikker på at dette blir bra for dere alle:)

Ha en god uke!

Sidsel, Honey og Arjas blogg sa...

Åhh, så spennende,så flott av deg Nina å prøve å hjelpe 2 stk videre i livet. Lykke til. Håper dere lykkes :)

Unknown sa...

åå så koselig! ho ser ut som ei sjarmerande frøken :) lykke til, blir spennande å sjå om ho passar inn hjå dykk, og om ho vert verande :D