søndag 8. februar 2009

Treff på Tjøme

Så kom søndagen og solen viste seg. Vi skulle til Tjøme! Var veldig spent på disse blogg-folka og hundene. Ville Charlie oppføre seg? Det ble en uforglemmelig dag. Masse hyggelige folk og flotte hunder, og ikke minst Charlie kan oppføre seg. Dere blogg-folk er akkurat  som jeg har fått inntrykk av på bloggen. Så jordnære og greie. Og så moro å treffe alle hundene. Masse flotte personligheter.

Vi møttes på et jordet ovenfor gården til Gry og Ola. Der var det et stort bål og pølsepinnene ferdig spikket. Vi tok en kaffe og ble litt kjent før vi gikk ut på jordet og slapp hundene. Og det gikk over all for ventning. De hadde det så moro. Bykset rundt i den høye snøen. Etter en stund tok vi dem inn og grillet pølser og skravet litt mer. Charlie hadde godt av å lære og roe seg litt mellom leke-rundene. Etter spisepause slapp vi hundene litt igjen før vi gikk ned til Gry for å hilse på sauene før vi dro hjem. Treff fra kl. 12 til kl 1630 er en lang dag og både hund og folk merket nok det. Men de timene bare forsvant. Merket ikke hvor trøtt jeg var før jeg kom hjem og sank sammen i sofaen, TUSEN TAKK FOR I DAG ALLE SAMMEN. Nå lar vi bildene snakke for seg selv.

001 Her møtes vi ved bålplassen.

002 Her slipper vi hundene.

008 Å så gøy å leke.

010 Her har vi Honey,Wilma og Milli

020 Her er Ask og Embla og Harald,pappaen til Chicko.

019Snorre og Camilla kom jo også.

023 Gry og Nøve med flotte Nalle.

027 Her er det en haug med lapper.

045 Milli og en eller annen under henne. Dimma i bakgrunnen.

062 Ofelia og Nalle har funnet hverandre. Charlie`s bror Chicko i bakgrunnen med Inger. Også flotte Naman.

105 Flotte Nalle, bjørnen fra Hallingdal.

102 Charlie og “tante” Ofelia.

097 Her har jeg og Charlie en pause.

095 Vakre Bienna.

090 Ask og Embla, sååå lydige.

114 Gry og Milli, som jeg tipper sover godt nå. Det perfekte vertinnepar.

133 Et siste sprett før vi tar avskjed.

Dettte var noen av de 140 bildene som ble tatt. Håper dere som ikke kunne komme har fått litt med dere.

12 kommentarer:

Gry og Millis blogg sa...

Hei Nina. Det var så gøy at dere kom i dag! Jeg blir alltid glad av å treffe deg og Charlie (og nå tror jeg jamen jeg kan inkludere Marius også:o)

FOR noen flotte bilder Nina!!! Mine er helt elendige, så jeg ble så glad for å se at du har tatt noen fine. "En haug med lapper" -bildet var helt genialt! Det bildet der Milli er fin og jeg ligner på "Dankert Anna" derimot;o)

Gleder meg til å se deg og Charlie her igjen Nina, og håper jeg slipper å vente helt til våren!

Klem fra meg og Milli-mor

Dixie sa...

Så kjekt det så ut på treff! :) Vi fikk mye med oss av disse bildene, ja, både av hvem som kom og hva som foregikk! Håper det blir flere treff, og at vi kan være med neste gang! :) Kjempemange fine bilder... :)

Nina og Bonnie sa...

Gry: jeg håper da virkelig jeg tar meg en tur før våren, jeg mente bare det må være et nydelig, idyllisk sted på våren.

Trenger du noen bilder til Lapphundstikka kan jeg sende over noen eller så kan du kopiere av bloggen. Forresten er det Marius som tok de fleste. Han har også talent og spurte Marianne mye.

Anonym sa...

Ja, her var det mange fine bilder! Dere var no heldigvis heldig med været! Takk for titten :)

T :-) sa...

Takk for titten, Nina. Må si jeg har ventet spent på å lese blogg-rapporter fra i dag. Og det var tydeligvis en kjempesuksess :-) Da blir det flere treff :o) Mange flotte bilder. Morsomt å se.

Anonym sa...

Å, så gøy vi hadde det!! Håper vi kan treffes snart igjen - det er jo ikke så langt til Larvik...?

Charlie viste seg jo å være en herlig gladgutt! For en fart den "lille" hunden hadde i den dype snøen. Jippi!!

Flotte bilder!!

snorredimma sa...

Det var såå morro å treffe dere alle, og ingen tvil om at det ga mersmak!! Herlige bilder av mange flotte hunder, og trivelige folk på et idyllisk sted...:)

Marianne sa...

Charlie var virkelig en skjønn liten fyr...det var kjempe koselig å hilse på deg Nina, og ikke minst Marius. Nå vet vi hvem du snakker om hver gang han blir nevnt...Håper vi sees snart igjen....

Nøve sa...

Ja nå er vi liksom gamle kjente nesten hele gjengen :o)
Å Nina, det var virkelig mange fine bilder. Nesten misunnelig på deg, nydelige Charlie oppførte seg bare som en kjempeglad leikegutt!

Nina og Bonnie sa...

Ja, jeg må si jeg var spent på hvordan han ville oppføre seg etter markeringstrangen begynt i januar. Var veldig lettet over han er seg selv. Glad gutten til mor, han. Veldig glad for de fine kommentarene om Charlie.

Nå er vi virkelig kjente, selv om vi var det før vi møttes. Marianne, jeg er imponert over kjøreturen deres. Det hadde blitt for lang tur for meg på en dag. Her har dere pysa!

Marianne sa...

Nå er det ikke så farlig for meg med lange turer, for etter hund og foto er bilkjøring min største lidenskap!

Anelille sa...

ÅÅÅÅÅÅÅ! Nå blei jeg helt dårlig her!!! Jeg vil også på sånn treff:) Det så bare så utrolig gøy ut! Også så mange flotte bikkjer. Vilken rase er Snorre? Han var veldig flott. Men ingen er som Charlieboy selvfølgelig :) Når snøen går så skal vi tilbake til Mainland (kennelen vår) og hilse på gamle flokken til Evin. gleder meg veldig. Har svart på kommentaren din på sia mi forresten.
Ane og guttane