mandag 26. september 2011

Til minne om Charlie.

Min lille go`gutt er borte.  Jeg er helt tom og det er ubeskrivelig stille her.  Han sovnet inn på fanget mitt kl 1630 i dag.  Takk for alt, Charlie!!!!!

025

Dette er det siste bilde jeg tok av han på søndag.

Etter en overraskende og alvorlig adferd i våres tok jeg kontakt med Nina Haaland som driver Hund i Fokus. Charlie har vist seg å være en utrolig vokter og det har det blitt problemer av.  Vi fikk et progam å trene fra og jevnlig kontakt med Nina.  Alt gikk så bra og ting ble mye bedre.  MEN så smalt det til om tirsdagen og da var det ingen vei tilbake. I samråd med Nina og dyrlegen så besluttet jeg å avslutte.  Han var blitt en usikker hund og det var mitt ansvar som hundeeier at det kan bli farlig å ha han.  Det ønsket jeg ikke og synes det ble utrygt å ha han.  Desverre ble det sånn…….Flere av dere får nok et lite sjokk nå.  Noen av dere har vist dette og vet hvor mye jeg jobbet med Charlie. Og som dyrlegen sa, du har gjort mer enn det  andre hundeeiere har gjort. Dette er den forkortede varianten av hva som har skjedd.

020

Nå skal jeg leve på de glade minnene om Charlie.  Hva gjorde ikke den gutten for meg???  ALT!!!!!!!! Jeg personlig fikk et helt annet liv med Charlie. For ikke å snakke om turene Charlie og jeg har vært på. De hadde jeg vel aldri tatt alene. Eller med en annen hund.Og så ble jeg kjent med en masse mennesker som jeg er blitt så glad i.  Hvor glad barna var i han og han i dem. Så snill og tålmodig som han var med dem. Hva han fant seg i fra tur i barnevogn til spyling på standa etter å ha rullet seg i dritt. Bli parkert overalt fordi jeg ville ta en bilde av han. Komme på innkalling mens Aida får los på rådyr. Han velger å komme til meg i stedet for å stikke av.  Og jeg kan skrive side opp og side ned over de gode egenskapene hans.  Det var bare den ene tingen som avgjorde det hele. 

026

Jeg har hatt helgen å kose meg masse ekstra med Charlie.  Dette ble jo bestemt på torsdag. Charlie har fått springe mye på turer og fått mye ekstra god mat.  Ikke noe mas og trening i helgen. Jeg har snakket masse med folkene rundt meg og grått mye. Trodde jeg var forberedt til i dag. Men det var vondt, veldig vondt.  Men det skal det vel gjøre. Det skal gjøre litt vondt å være glad i noen. I sær når de forsvinner fra oss. 

043

Dette er jo Charlie og min blogg og det vil den alltid være. Så her kommer jeg ikke til å skrive mer, hvis ikke det gjelder Charlie.  Jeg kommer til å opprette en ny blogg etter hvert. Kanskje jeg har noe å skrive om etter som dagene går. Det kommer ikke noen ny hund inn i huset her med det første. Jeg vil ha sorgen over Charlie så lenge den varer og så for vi se. Kanskje den perfekte hund dukker opp av seg selv.  Det er mange hunder der ute som trenger et hjem og jeg orker ikke å begynne med en valp nå. Selv om det ikke er noe så vakkert som en lapphund valp. Og jeg vil alltid synes Finsk Lapphund er de vakreste i verden. Jeg er bare litt ferdig med dem nå. Men kanskje en gang i framtiden.

069

Til slutt vil jeg bare takke Sissel og Per ved Kennel Fjelldronningen for all støtte og gode råd i de årene jeg har hatt Charlie.  Dere er noen trygge oppdrettere å ha i ryggen for en  valpekjøper.

27 kommentarer:

Gry Viola og Roxie sa...

Fint du skriver om Charlie gutten.
Han har det nok fint i hunde himmelen!! Tenker masse på deg Nina!!!

Sidsel, Honey og Arjas blogg sa...

Utrolig trist at det endte sånn Nina, jeg vet hvilke kvaler du har hatt, og jeg støtter valget ditt fullt ut. Du har gjort alt for Charlie hele livet hans, først mht allergien, og nå adferdsterapeut. At jeg har felt så mange tårer over dette overrasker meg, det må ha noe med de fine stundene vi har hatt i lag, både alene med hundene og med andre. Husk du er fremdles en av oss gærne jenter! God varm klem

Ragnhild B. sa...

Kjære Nina, dette var fryktelig trist å lese. Han har hatt et godt liv hos deg, og jeg vet at du har gjort alt du kan for han. En vanskelig avgjørelse, men riktig når du har samrådd deg med dyktige folk. Jeg har selv måttet ta den avgjørelsen en gang, og det var vondt, men riktig. Når du er klar for det, håper jeg du vil fortelle mer om hva som skjedde. Varme hilsener fra halvsøster Emma og resten av gjengen.

. sa...

Dette var veldig trist å lese. Kan ikke tenke meg et vanskeligere valg :( Håper det går bra med deg!

Tønsbergtrioen sa...

Kjære Nina, dette var vondt og trist å lese.

Men jeg er ikke i tvil om at du har tatt den riktige avgjørelsen. Det er den verste og viktigste rollen vi har i våre hunders liv: å være stemmen som sier at nok er nok og som lar dem få slippe. Uansett hvor vondt det er for oss. Charlie har levd et godt og lykkelig liv hos deg, som en verdsatt og høyt elsket følgesvenn. Og mer kan ingen be om. Verken menneske eller hund.

Vi håper at alle de gode minnene du og Charlie skapte sammen er en trøst i disse dagene og i tiden fremover og at du finnes trøst i å ha gitt en fantastisk vakker hund et godt liv!

Stian, Stine og Frost

Nøve sa...

Jeg skjønner ikke hvor du vesle Nina, får stryken din fra. Det må være fra Charlie. Han som ga deg alt, på godt og vondt.
Dette er så ufattelig trist. Stor klem fra meg. Vi ses!

snorredimma sa...

Uff, nå er jeg oppriktig lei meg, og jeg kan ikke noe for det - men jeg gråter for både deg og Charlie. Dette her var innmari vondt å lese, og jeg tenker så veldig veldig mye på deg - så vondt du må ha det nå, Nina!
Klem fra meg på den andre siden...

Irén T. A. Færevaag sa...

Tårene triller... Jeg føler så med deg. Også er jeg imponert over deg. Det står stor respekt av valget ditt, Nina!

Charlie hadde et fantastisk liv med deg. Vakre godgutten som fritt løper videre...

Tenker masse på deg og sender varme klemmer!

T :-) sa...

Dette var veldig leit å lese Nina :*(
At du har gjort alt du kunne er det ingen tvil om. Ta vare på alle de gode minnene, for de er det MANGE av :-)
Håper vi treffes snart.
Tenker på deg. Klem.

Marianne sa...

Veldig veldig trist! Men du gjorde ditt og Charlie gjorde sitt, å noen ganger går det bare ikke , uansett hvor mye man vil.....Tenker på deg Nina!

Kjersti sa...

Jeg har ingen anelse om hva som har skjedd, men jeg har måttet ta en slik avgjørelse selv etter at min forrige hund angrep og beit en person. Og som du, vet jeg at det var den rette avgjørelsen, men det gjør ikke smerten, sorgen og savnet noe mindre.

Du har min største medfølelse, og jeg tror jeg med sikkerhet kan si at alle som leser dette er med deg i sorgen.

Varme klemmer og tanker!

Anne-Liss sa...

Jeg ble så trist når jeg leste om Charlie. Viste jo det var problemer men ikke akkurat hva det var. Tenker mye på deg Nina, det er en vanskelig avgjørelse men du må ikke føle skyld. Du har gjort det du kunne for gutten, nå har han ingen bekymringer mer.
Håper vi treffes igjen en gang.

Sender deg mange varme tanker..!
Klem fra meg !

Ville sa...

Kjære Nina, jeg husker når vi satt på terrassen og små pratet om våre elskelige hunder. Vokter instingtet kan ha så mange nivåer...
Kjære, jeg ble glad i go`gutten din via bloggen og føler virkelig med deg nå!!!

Gry og Millis blogg sa...

Dette kom som et sjokk, og jeg kjenner at jeg er skikkelig, skikkelig lei meg her jeg sitter! Vakre, gode Charlie, selveste gla'gutten av alle gla'gutter. Akkurat sånn vil jeg huske bestisen til Milli. Nå er han i Regnbuelandet, og har ingen bekymringer lenger. Dette var utrolig trist Nina.

Lena & tussarna sa...

Du har skrivit så vackert om Charlie din vackra fina tuss.
Förstår att något allvarligt hänt som gjort att du fick ta steget och låta Charlie somna in.
Men livet hos dig har varit ett jättebra hundliv och så mycket roligt vi fått läsa om i bloggen. Era äventyr och framförallt alla vackra bilder på vackra Charlie.
En stor kram till dig Nina.
R.I.P Charlie

Wilma sa...

Dette var ufattelig trist og et sjokk å lese om, Nina. Føler med deg. Gjennom bloggen har vi blitt kjent med den vakre gode Charlie-gutten din. Håper han har det fint der han er nå.

Unknown sa...

Kjære Nina.
Føler oppriktig med deg, og er veldig trist på dine vegne.
Lykke til med sorgen, og hold godt på alle de gode minnene.

Siss sa...

Trist at det ble som det ble, Nina!
Vi tenker på deg, og tar vare på gode minner om Charlie-gutten.
mbh Sissel & Per på
Fjelldronningen

Nina og Bonnie sa...

Tusen takk for alle gode tanker dere sender meg. det varmer så godt i denne tiden som er så vanskelig. Det er så tomt her hjemme og jeg vet ikke helt hva jeg skal ta meg til. Er jo så vant til å holde på med Charlie.

Vil også takke dere som ringte i går. Det satte jeg utrolig pris på. Jeg vet at jeg ikke er alene midt i dette og det er deilig.

http://eriksenslekt.blogspot.com/ sa...

Jeg vet nesten ikke hva jeg skal si, ord blir for små i en sådan stund.
Dette er utrolig voksent gjort og krever sin dame, noe du tydeligvis er.
Kanksje han treffer min Pia der oppe i hundehimmelen. Tror sikkert en lapphund og en lagotto leker godt sammen.
Føler med deg Nina.

Anonym sa...

Massa tårar när jag läser detta..
Så otroligt sorgligt....
Jag vet inte om jag kan ens tänka mig hur du har det nu, men är helt säker på att det måste kännas otroligt trist och tomt....
Ett viktigt avgörande som bara du kunde avgöra är tungt att bära,men detta ansvar är ju ett måste den dagen vi skaffar oss hund.. Men absolut inget enkelt beslut att ta..Du är en stark människa Nina!
Tänker på dig!
R.I.P. Charlie
Stora kramar från Herdis & lappeguttane

Merete sa...

Det har vært flott å bli kjent med deg og flotte Charlie her inne og sånn sett få være del i de flotte hverdagsevwntyrene dere. Savnet og sorgen kan man ikke hoppe bukk over, det må gjennomleves. Sender deg massevis av både medfølelse,forståelse,respekt og omtanke. Det blir en merkelig og tung tid for deg nu. Ønsker deg alt godt og håper at vi fortsetter å møte deg i bloggeverdenen etterhvert. Stell pent med deg selv!!

Hege og Tussi sa...

Dette er tøft.Valget. Tomheten og savnet og minnene om alt Charlie var. Man føler liksom man sitter ribbet tilbake. Men du gav Charlie det en bestevenn fortjener. Et lykkelig liv! Det er godt å tenke på.

Dixie sa...

Så utrolig trist å lese om Charlie!
Det må ha vært et veldig, veldig vanskelig valg, men nå har han det i hvert fall bra!

Unknown sa...

No fekk eg litt av eit sjokk her, og tårene trillar og trillar... Eg føler så INDERLIG med deg! Så trist at det måtte ende slik.. Eg har vel eigentleg ikkje ord, men ord vert vel overflødige uansett. Du skal iallefall vite at eg tenker på deg! Stor klem frå meg.

Nøve sa...

Savner dere :(
Håper du får dagene til å gå, og at vi ses snart, Nina!
Klem.

Unknown sa...

Stakkar deg, Charlie var jo nydelig.