tirsdag 29. juni 2010

Mye på en gang!!!

Nå er jeg snart midt i den eneste ferieuka jeg skal ha i år. Og da skjer det mye på en gang. Skal rekke mye på en uke, men det er blitt tid til litt kos også. Eller det vil si det jeg har på programmet foreløpig er stort sett bare kos.

Først må jeg fortelle om min eksarbeidsplass, Slakter Abrahamsen. Vi hadde et lite avsluttningsselskap for meg på lørdag. Det var så moro og jeg er enda mer sikker på at jeg kommer til å jobbe flere lørdager der for å holde kontakten. Kan jo bare ikke forlate denne herlig gjengen. :)

018

020

Mye god mat og drikke. Alt holdt av sjefen. Snille sjefen som kom og leverte en kjempegrill. Og i tillegg kom med den megastore blomsterbuketten til meg. Vi spiste og drakk nok litt for mye, noen og en hver.

026

Maten var unna gjort, snop og mere drikke kom på bordet. Gud, jeg var glad det var hjemme hos meg.

049 Måtte bare ta med bildet med Charlie. Han var jo med han også. Selv om han lå under bordet og sov hele kvelden. Senere på natta kom han på fange for å fortelle, hei jeg er her jeg også.

Så har jeg støpt sålen til kanten på dammen. Og nå venter vi bare at den skal  tørke og herde. Så kan vi støpe en gang til og da blir det med retting og armeringsjern. For etterpå skal hellene mures fast. En liten jobb som tar laaaaang tid. Tørke, tørke og atter tørke. Dette sliter til og med på min tålmodighet. Skal ta litt bilder etter hvert. Moro for en annen gang å se framgang.

Og i dag….har vi vært på valpebesøk. Og for en valp, vakker, tøff, og samtidig rolig og myk. Dette er Kaysa!!!! 

150

Heldig er jeg at det er kommet en valp så nær. Og når vi snakker så får jeg jo vite at når de var på valpekurs så var det hele 4 finsk lapphund valper der. Det er jo moro. Vet lite om de andre, bare vet at en kommer fra Lappejenta. To av de andre var faktisk søsken uten at de viste de bodde så nær.

145

Charlie var litt tøff til å begynne med. Han måtte stille inn lekeingen sin til et litt roligere tempo. Han lærte fort at dette var ikke Milli eller Barfi. Kaysa ble også tøffere etter hvert så da gikk det fint. Men når vi kom så gikk Charlie fri og tok seg noen turer rundt i nabolaget. Det var vist mere spennende enn Kaysa til å begynne med. Derfor satte jeg han i langlinen. For en frekking, når vi kommer på besøk så stikker han.

160

Tøffe Kaysa!

164

Full attak!

172

Charlie i kjent stil!

178

Lille bølle-frøken Kaysa!

184

Ja da, Kaysa, jeg har gitt opp!

Så skal jeg på Gjennestad Gartneri i morgen for å shoppe litt roser og til torsdagen blir det begravelse. Så er snart uka allerede gått. Til helgen blir det vel kos og turer. For jo håpe været kan bli litt bedre og uten vind. Den er jeg skikkelig lei.

009

Ha en fortsatt fin uke, alle sammen!

 

 

10 kommentarer:

T :-) sa...

Så mange flotte og morsomme bilder!
Morsomt at det er så mange FL i området ditt. Nå blir det mye lek og tur på dere :-)

Dagene flyr og feriedager flyr ekstra fort!

Hanne sa...

jammen godt at du får litt ferie da, Nina!! En uke er jo bedre enn ingenting.

Koselig fest så det ut til! Du får nok holde kontakten. Det kan være morsomt å jobbe ekstra når du kan velge litt selv når det skal være.

koselig med flere lapper i nærheten! Virker som polulariteten går rett i taket om dagen. Da Bienna ble født var hun en av 25 valper det året...

Gry Viola og Roxie sa...

Hei på dere! Enig med deg at nå er jeg åsså skikkelig lei den vinden som er.
Mange flotte bilder, så ut som dere koste dere veldig på lørdag!! Blir sikkert greit å kunne jobbe ekstra noen helger da du kan velge selv!!
Kos deg masse videre denna ferie uka de!! Skal bli spennans å følge damm prosjekte!!
Så morro at det er flere fl i omræde der dere bor!!
Ha en fin uke!!

. sa...

Oi, så mange finske lapphunder på et kurs. Vi opplever at så mange ikke kjenner til rasen! Fine bilder =) Koselig at Charlie kan leke med valper.. Lexi var litt for voldsom før, hakke prøvd nå i ettertid :)
Selskapet ditt så utrolig koselig ut :) Alle fargene gav meg virkelig en sommerfølelse!!
Ha en god sommer, kos dere masse :)

Anne-Liss sa...

Så koselig avsluttning for deg Nina. Det ser ut som en trivelig gjeng, forstår at du vil holde kontakten videre.

Så flott at dere får selskap av flere lapphunder i distriktet, Kaysa var ei lita tøff jente.
Flotte bilder av de to !

Har du problemer med tålmodigheten Nina ? det har jeg ikke hørt før ;-)))) Dammen blir nok kjempefin, synes den var flott fra før så nå blir det spennende å se hvordan den blir etter fornyingen.

Gry og Millis blogg sa...

Det så ut som en kjempehyggelig fest Nina. Skjønner godt at du ikke vil gi helt slipp på så gode kolleger!

Herlige bilder av Charlie og Kaysa! Flinke Charlie som klarte å omstille seg til valpelek. Om ikke lenge er Kaysa like stor som han, da er det stas at de har kjent hverandre fra hun var en liten valp!

Kos deg så godt du kan de dagene du har igjen av ferien din. Det blir spennende å følge med på dammen deres (det tålmodighetsarbeidet får "mor" ta seg av - ikke no' for "far";o)

Lappelykke sa...

Så godt med litt ferie, iallefall!

Og godt at du får tid til litt kos også, selv om dagene blir fulle av masse ymse som skal gjøres.

Så ut som en skikkelig hyggelig kveld :)

og så koselige bilder!

Ragnhild B. sa...

Så moro med vesle Kaysa å leke med, da! Charlie får en ny liten frøken å sjarmere der! Og det damarbeidet ditt beundrer jeg! Du er så flink!

Karhu og Tuva sa...

Heei :D

Jeg heter Tuva og er 13 år, familien og jeg er eierne av lappejentas Karhu. Vi møtte Kaysa på valpekurset.
En nydelig liten valp er hun.

Hilsen Tuva

Wilma sa...

Så mange fine bilder! Og veldig koselig med flere lapper i nærheten! Wilma er veldig misunnelig. :)