søndag 13. desember 2009

Tante Gry og Milli på besøk!

I dag kom tante Gry og Milli på et lite førjulsbesøk. Og med Gry kommer jo også solen. Gry har begynt å komme inn uten Milli først for å hilse på Charlie. Og det er en forestilling som skulle vært filmet. Han blir SÅ glad for å se tante. Men masse lyder og bjeffing, hopping og dansing, det er rørende å se. Kun Per på Fjelldronningen har fått fram den oppførselen før. Etter en kaffe så tok vi Milli og Charlie en liten tur i skogen rett over der jeg bor. Der er det en delvis inngjerdet eiendom som er gjengrodd. Og der kan hundene få frest fra seg litt.

Når vi var der fant jeg ut at kamera mitt ikke virket. Jeg hadde jo tatt julebilder i går og fant ut at jeg hadde sannsyligvis glemt å skru det av igjen. Så derfor ingen bilder derfra.

Når vi kom hjem igjen så satte jeg batteriet til lading så noen bilder inne ble det.

003

Her er det to som begynner å bli slitene. Men det er en som holder ut litt lenger. Charlie er livredd for å gå glipp av noe og kan ikke la Milli være i fred. De er utrolig sammen, bestiser av alle bestiser. Et vennskap som bare er helt topp. De leker på samme måte og Charlie er flink til å innrette seg etter hvem han leker med.

008

Charlie har lært av Milli beintrikset. Ta tak i et bein og dra!

019 Slitene vi? Langt i fra…. Vi bare koser oss litt.

024

Ligge litt sånn da….. nesten som et overnattningsparty.

022

Tilslutt sier Milli at det er nok, men ikke med en lyd. Hun prøver å med en taus variant. Men vi som kjenner Charlie vet at sånt biter ikke på han.

034

Da kryper Milli under senga i stua for å komme seg unna. Sånt virker ikke på Charlie, han må være der Milli er og vips så har han funnet et sted å ligge også. Han har aldri vært der før.

028

Til slutt får Milli være Milli og Tante Gry er den som får all oppmerksomheten. Tror Gry er glad for det. Det er jo ikke så mye kontakt å få når Milli og Charlie herjer på det verste.

Vi fikk pratet masse hund og litt mer. Etter hvert som vi har blitt kjent så er det mye privat som må prates om også. Det er litt av hvert som har forandret seg på det året vi har kjent hverandre. Nå er det forsatt mye hund, men også litt annet. Og det er så koselig og fint.

Charlie har endelig flatet ut. Han må jo bare innrømme han er trøtt nå.

Tusen takk for besøket Gry og Milli. Det var sååå fint å se dere igjen. 

009

Årets julebilder ble tatt i går. Og slett ingen fornøyd hund som var med på det. Se så sur og gretten. Det var mye gøyere å leke med luen etterpå.

018

 

Og med dette ønsker jeg alle en fin førjulstid.

18 kommentarer:

Gry Viola og Roxie sa...

Så fine bilder at 2 bestisser!! Så fine bilder av Charlie og Milli der de koser seg på gulvet!
Så koselig med et før juls besøk da! Måtte bare innom bloggen å se om det hadde kommet noe nytt føre jeg startr på ny runde med innpakking av gaver!
Ha en fin kveld!!

Nøve sa...

Ah så herlige de er!!!! Litt synd at ikke Charlie kan få tatt ett bilde av deg og Gry, tipper dere har mye til felles med bikkjene der dere sitter...eller ligger, for å få tatt de gode bildene :o)

Da var denne dagen over, Nina, men vær ikke lei dere. Det er garantert ikke den siste sammen med Milli og Gry :o)

Gry og Millis blogg sa...

Tusen, tusen takk for oss Nina. Som alltid har vi det kjempetrivelig sammen med dere:o))). Både du og Charlie er aldeles herlige:o) FOR noen blinkskudd du fikk av Charlie og Milli på gulvet. Jeg likte særlig det bildet der begge to ligger på rygg med bena i været og SMILER. De er definitivt bestiser over alle bestiser!!! Tusen takk også for ALLE pakkene (himmel, det er jo flere pakker i den posen enn jeg pleier å få hele jula - enda litt pinligere da at jeg kom med en stusselig pakke til Charlie-gutten....).

Gi verdens beste bestevenn en skikkelig nuss på nesa fra MEG!!! (Milli sover;o)

T :-) sa...

SÅÅÅÅÅ koselig lesing Nina. Ja jeg VET jo at dere har kost dere :-)Bilde nr 3 ovenfra og det under senga er bare helt topp!!

Jeg er helt sikker på at du ved oppsummering av år 2009 kommer til å glede deg aller mest over vennskapet med Gry og alt det har ført med seg. Gleder meg allerede til neste oppdatering. Nyt resten av kveldn også :-)

Nina og Bonnie sa...

Nei, Nøve, det er slett ikke siste gangen jeg ser dem. Nå kommer Gry til å slite med meg i MANGE år.

Og Gry, når du har pakket opp så skjønner du at det er bare noen småting og ikke noe å tenke på.

Tove, resten av kvelden blir på kino. Må jo teste den nye Bølgen.

Irén sa...

Du verden så mange flotte bilder av herlige hundebestiser! De ser jo nesten ut som tvillinger jo!!!

Bildet der begge ligger på rygg er helt ubeskrivelig! Gliser bare jeg ser det for meg :-)

Fantastisk flott gammel seng med nydelige dukker oppi, Nina! Koselig hus du har :-)

Trivelig med besøk! Tar du sola med deg er du hjertelig velkommen her også Gry! Ja, om sola blir igjen hjemme også, hehe

Fortsatt fin søndag, og håper du får en flott uke! :-)

snorredimma sa...

Å, men så koselig da...:-) og FOR noen herlige bilder av Charlie og Milli. Der dem ligger på ryggen begge to og smiler er desidert det beste bildet jeg har sett på lenge...og så er dem jo litt nydelige der dem ligger under senga, også.

Ja, litt av et år, Nina, og du og Gry kommer nok til å "holde sammen" i mange år til!!! Hyggelig det.

Kos deg videre i adventstida du og Charlie, også. Bølgen...er det en ny kinosal, eller??

Klem fra oss som bor over fjorden!

Siss sa...

Så koselig besøk dere har hat da Nina. Ser jo av bildene at Charlie har stor kost seg med Milli . Kjempe fine bilder av dem begge.
Nisselue bilde blei jo knall bra.
Ha en fin uke.

Nina og Bonnie sa...

Camilla, Bølgen er det nye kulturhuset i Larvik. Der den nye kinoen ligger. Og det var en flott opplevelse.

Irèn, den gamle senga har oldefaren min laget og den er jeg glad i.

Sissel, jeg synes Charlie kunne sett litt mer glad ut på nisseluebildet. Men han var slett ikke fornøyd med å bli stilt opp. Akkurat i sånne tilfeller er han tålmodig og finner seg i det meste. Hadde han bare tatt med seg den tålmodigheten på tur, så hadde jeg vært litt mindre stresset på utstilling.

Merete sa...

Fine bilder og koselig innlegg. Men æ må bare innrømme at gikk inn her med en sterk intens drøm om også å få se bilder av SOOOOOOOOLA !!!
Ha ei fortsatt fin førjulstid.

Ville sa...

Så flotte bilder!!!
Jeg kom sent hjem i går og bare så og så på bildene av de 2 sjarmerende bestisene!!!
Så herlig avslappende de er i sammen de to:o)))
Alle bildene var flotte, men det hvor de ligger på ryggen å smiler og under den flotte benken....eventyrlig herlig:o)))

Ja så må jeg ikke glemme at du har skrevet veldig fint om vennskapet mellom deg og Gry, som stadig utvikler seg, kjempe koselig sier jeg her fra sidelinja;o)
Ha en fin uke dere, du og Charlie:o)))

Marianne sa...

Så morsomt..måtte le flere ganger av de herlige bildene..Deiligt for Charlie å få leke med noen som er nesten like barnnslig som han Hehe..de er bare så søte sammen!

Anelille sa...

Hahahahahahahahahahaha. Jeg dævver av den bikkja!! Fader å jeg lo av de lekebildene. Ligge i skje, nå. Hoho. Den latteren trengte jeg i dag. Tusen takk Nina!! Skulle ønske våre gikk bedre overens, men vi får det nok til til slutt skal du se ;) <3<3

Dixie sa...

For noen kjempegode bilder av Milli og Charlie! De har visst blitt veeeldig gode venner de to! :D Koselig med besøk! :)

Hilde, Fant og Ebbie sa...

Åh så flott dag dere hadde - alle sammen! Så mange fine bilder av bestissene.
Jeg har jo sett dem i levende live, derfor ser jeg dem for meg der de springer og leker, og ikke har et sekund til overs til feks å slappe av!!!
Jeg tenker nok at du og Gry også koste dere sammen! Skravla gikk vel stort sett hele tida og latteren satt sikkert løs.
Kjempemorsomt å lese om dagen deres!

Hils Charlie fra meg og ha en fortsatt fin dag, Nina!!

Inger`s blogg sa...

Måtte inn å se på bildene av de to herlige, skjønne lappisser.
Man blir jo bare i godt humør av å se på de.
Så er du å så flink å ta gode bilder.

Ragnhild B. sa...

Så herlige bilder! Tydelig at de to der koser seg, ja. Og riktig dekorative er de ved den fine oldefarssenga di!

Lena & lapptussarna sa...

Vilka underbar bilder på bästisarna :)